728 X 90

Élvezzük a meleg napsugarakat, de csak megfelelő védekezéssel!

By Frizura & Szépség

A napfényre mindenkinek nagy szüksége van. Hatására fokozódik az endorfin, azaz a „boldogság”-hormon termelődése, így jobb lesz a kedvünk és a közérzetünk is. A napfény felpezsdít és vitalizál. A tévhitekkel ellentétben a napfénynek számos jótékony hatása van.

A napfény erősíti az immunrendszerünket azáltal, hogy vitaminokkal táplál, mint például a D3– és E-vitamin, amelyek nélkülözhetetlenek a szervezetünk egészséges működéséhez. A D3-vitamin segíti a kalcium és a folsav felszívódását és beépülését, amelyek az egészséges csontozathoz szükségesek. A napfény gyógyítani is képes, a fényterápiák alkalmazása nagyon sok területen bevett módszernek számít.

Élvezzük a meleg napsugarakat, de csak megfelelő védekezéssel!

Mielőtt napra mennénk, mindig fel kell vinnünk a napsugárzás elleni védőkrémet. Bár a bőrnek megvan a saját védekezési ideje, ez a sápadt bőrűeknél még az öt percet sem éri el, az olívaárnyalatú bőrűeknél is legfeljebb 30 percig tart. Éppen ezért nagyon fontos a bőrünknek a megfelelő fényvédő faktor. A nap elleni védelmet nyújtó krémet a napozás előtt legalább fél órával kell felvinni, mert csak akkor hatékony igazán. Nem szabad takarékoskodnunk vele, a fülkagylót, a tarkót és az ajkakat sem szabad kifelejteni.

A jó napkrém egyaránt véd az UV/A- és az UV/B-sugarak ellen is. A megadott fényvédelem mindig az UV/B-sugárzásra vonatkozik, mely a leégésért és a bőrrákért is felelős.  Az UV/A-sugarakra (melyek a korai öregedést serkentik), nincs hivatalos mérési módszer. Nemzetközi normaként az „ausztrál standard” érvényes a védelemre. Ezt az garantálja, hogy a szer az UV/A-sugarak kb. 90 százalékát nyeli el.

Ahhoz, hogy zavartalanul élvezhessük a szabadban töltött időt, ne tegyük ki magukat a déli tűző napnak! Ugyanis minden leégés egy komoly figyelmeztetés számunkra, hiszen a bőrünk soha nem felejt. Legjobb, ha 11-től 15 óráig kerüljük a napot, mert ebben az időszakban a legerősebb a sugárzás. A napvédelemhez hozzátartozik a hajunk és a szemünk védelme is. Használjunk könnyű, pamutanyagból készült kendőt vagy sapkát és viseljünk nagyon jó minőségű napszemüveget, mely valóban kiszűri az UV-fényt.

Ha a bőrünk napozás után irritált, ideálisak az after sun, vagyis a napozás utáni termékek pl. HERBioticum márkától, olyan nyugtató anyagokkal, mint a dexpantenol, allantoin, E-vitamin, kúpvirág vagy aloé vera. Elegendő nedvességgel látják el a bőrt és gyorsan megszüntetik az esetleges pirosodásokat. Élvezzük a meleg napsugarakat megbánás nélkül, de csak kizárólag megfelelő védekezéssel!

Mi a teendő napallergia esetén?

Van, akinél azonban a napsugárzás allergiás reakciókat vált ki, melyek főleg kiütések, pörsenések és hólyagocskák formájában jelentkeznek. A szakértők ezeket a kiváltó okaik szerint különböztetik meg. A Mallorca-akné esetében a bőrnek a krémmel akad problémája. persze még ilyenkor sem kell lemondani a napozásról. A zsírmentes, konzerváló-, színező- és parfümanyagok nélküli gélek jelentik a megoldást. A polimorf fénydermatózist viszont a dermatológusok szerint az UV-sugarak váltják ki, ezért ilyen esetekre extra magas UVA-szűrős napozószerek az ajánlottak.

Együnk sok vitamint!

A leégés kockázata minimalizálható a helyes táplálkozással. Nagy szerepet játszik benne a paradicsom, mert lycopint, egyfajta piros festékanyagot tartalmaz. Ez segíti a bőr napelleni önvédelmét. Aki tíz héten át megeszik napi két evőkanál paradicsompürét vagy megiszik naponta 3 pohár paradicsomlevet, megduplázza vele saját önvédelmi idejét. A C-vitamin is nagymértékben fokozza a védekezést. Naponta több porció gyümölcs elfogyasztása hosszabb időn keresztül például kettes fényvédőfaktornak felel meg. A paradicsom mellett a görögdinnye, az eper és az uborka nagyon jó hatásúak a nagy melegben, mivel nemcsak hűsítenek, hanem semlegesítik a mérgeket és segítik a szervezet vízháztartását és az emésztést is.  Az A-vitamin a nyári szépségápolásban szintén nagy szerepet játszik, mely megtalálható a gyümölcsökben és a zöldségfélékben is.  Amellett, hogy a látást javítja, hozzájárul a szép bőr, haj és köröm újraképződéséhez. Az E-vitaminra, amit gyakran a szépség vitaminjának is nevezünk, szintén nagy szüksége van a szervezetünknek. A „rossz koleszterin, valamint a szabad gyökök keletkezését gátolja a vérben. Antioxidáns hatása mellett fontos szerepe van a bőr- és hajápolásban is. Fokozza a fejbőr vérellátását, így segíti a haj növekedését. Bőrre kenve véd a napsütés káros hatásaitól. Jól kezelhető vele a napégés is.

 Nyári arcápolási tippek

🙂 Használjunk bőrradírt!

A kipihent és egészségesen fénylő bőr eléréséhez használjunk hetente 2–3 alkalommal bőrradírt, melynek segítségével könnyedén eltávolíthatjuk az elhalt hámsejteket. Válasszunk kímélő peelingzselét, mely megköti az elhalt hámsejtekben lévő keratint és finoman tisztítja a bőrt!

🙂 Kímélő pakolás!

 Rakjunk fel ásványi anyagokban gazdag nedvességpótló maszkot, mely percek alatt helyrehozza a bőrt!

🙂 Fényvédő arckrém

 A nyári nagy melegben az arcbőrünk különösen érzékeny. Nagyon fontos, hogy a nappali krémben, amelyet használunk, legyen fényvédő anyag és gazdag antioxidáns-tartalommal rendelkezzen, mivel ezek semlegesítik a káros szabad gyököket, s emellett bőségesen pótolják az elvesztett nedvességet. Ilyenkor a könnyebb, vizes vagy zselés szerkezetű, vízmegtartó és regeneráló tulajdonságokkal rendelkező kozmetikumot válasszuk!

Kovács M. Dóra

Fotók és forrás: Internetpatika

Fotók: Kepguru, Nu Skin

Cikkajánló: Júliusi szépségújdonságok!

Kulcsszavak: , , , , , , , , ,

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség