728 X 90

Fitt-tippek Katus Attilától

By Frizura & Szépség

Q24A4161_AttilaHa teljesen kezdők vagyunk, és nehezen megy az edzés, akkor első körben próbáljuk meg az inaktivitást aktivitásra cserélni minden nap, amikor a programokat tervezünk! Pl.: lift helyett lépcsőzzünk, parkoljunk távolabb az autóval, hogy muszáj legyen kicsit sétálni, esetleg cipekedni, szálljunk le korábban a buszról, és sétáljunk egy megállót, vagy csak egyszerűen, főzés vagy házimunka közben, kapcsoljunk be valami zenét, és táncoljunk egy picit!

PastedGraphic-10

  • Az edzés jótékony hatása független a testsúlytól.
  • Folyamatosan figyeljünk a helyes légzésre és testtartásra edzés közben is!
  • Fontos, hogy mindig megeddzük a legfőbb izomcsoportjainkat, a lábakat, csípőt, hátat, hasat, mellet, vállat, karokat! Az egész testet egy nyakláncnak képzeljük el, ahol nem lehet gyenge láncszem!

 

PastedGraphic-8

  • Az aerob-, valamint az erősítő- és nyújtógyakorlatok megfelelő aránya nagyon fontos.

 

futas1

  • Az erősítő edzés lényege kellő intenzitás, érintse a fő izomcsoportokat, és minimum heti 2x történjen meg. Erősítő gyakorlatok esetében végezz 1-3 sorozatot, sorozatonként 8-12 ismétléssel!
  • Sportolás közben mindig teljes kiterjedéssel végezzük a gyakorlatokat! Mindig inkább kisebb súllyal, de teljes kiterjedéssel erősítsünk, mint nagyobb súllyal és korlátozott kiterjedéssel!
  • Mindig végezzünk nyújtógyakorlatokat! Növeli a teljesítményt, csökkenti a sérülés esélyét. Soha ne nyújtsuk annyira az izmot, hogy fájjon!
  • Pihenőidőben az izom újraépül. A megfelelő pihenőidő az erősítő edzések között 48-72 óra.
  • Gyerekeknek és serdülőknek heti 3x lenne szükségük erősítő edzésekre.

 

PastedGraphic-6

Konkrét gyakorlatokra vonatkozó tippek:

  • Alapgyakorlatok: felülés, fekvőtámasz, guggolások, kitörések.
  • Súlyzós gyakorlatoknál a csukló az alkar meghosszabbítása legyen, hogy elkerüljük a csuklósérüléseket!

 

PastedGraphic-2-1

  • Guggolásnál mindig figyeljünk arra, hogy egyenes legyen a hát, és a sarkakon legyen a súlyunk!
  • A guggolások tökéletesek a comb és farizom erősítésére. Guggolásnál mindig feszítsük meg a hasizmainkat!

 

PastedGraphic-11

  • A hasizmok és a mélyhátizmok adják a test alapját, ezek a legfőbb tartóizmok.
  • A felüléseket mindig úgy végezzük, hogy a lábaink egy széken legyenek 90 fokban hajlítva!
  • Felülésnél a könyökünk mindig kifelé nézzen!

További tippek és ötletek Attilától a megjelent új könyvében: 3dkatus

Fotók: Katus Attila


[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség

Jazmin Communications

Jazmin Communications

Jooble

Jooble