728 X 90

Hozzuk formába magunkat otthon végezhető gyakorlatokkal!

By Frizura & Szépség

Felejtsük el a zajos és zsúfolt fitnesztermeket, helyettük inkább válasszuk az otthon végezhető gyakorlatok kényelmét. A látványos hatás érdekében mozogjunk minden nap. Ha rendszeresen és intenzíven tornázunk napi csupán 10 percet, jobb eredményt érhetünk el, mint ha nagyobb terheléssel, heti egy-két alkalommal tornáznánk. Ha tehetjük, duplázzuk meg a gyakorlatok számát – csináljunk egy sorozatot reggel, egyet pedig este. A zsírégető hatás így kétszeres lesz!

Edzésprogram, amely segítségével szép combjaink és formás popsink lesz!

1. gyakorlat: Lábemelés álló helyzetben a comb és a fenék külső oldalának erősítésére

Álljunk egyenesen, húzzuk be a hasunkat és helyezzük a súlyunkat a bal lábunkra. A bal kezünkkel támaszkodhatunk egy székhez vagy egy asztalhoz, jobb kezünket tegyük csípőre. Feszítsük meg a jobb lábunkat és lendítsük jobbra. Ha érezzük a jobb oldali izmok húzódását, állítsuk meg a mozgást és tartsuk a pozíciót 1-2 másodpercig, azután helyezkedjünk vissza alapállásba. Ismételjük 10 – 16-szor, mindkét oldalra. Ha úgy érezzük, hogy minden súly az álló lábunkat terheli, próbáljuk ellazítani, és koncentráljunk a felemelt lábra!

1. gyakorlat változata: Lábkörzés (gyakorlat a comb és a fenék külső oldalának erősítésére)

Mindent ugyanúgy végezzünk, mint az előző gyakorlatban, de teljes mozdulattal rajzoljunk a lábunkkal félköröket előre és hátra. Érintsük meg a talajt a lábujjak hegyével. Érezzük, hogy a fenékizmok erősödnek. Ismételjük 10 – 16 alkalommal mindkét oldalra.

2. gyakorlat: Guggolás széles terpeszben

Helyezkedjünk csípőszélességű terpeszállásba, húzzuk be a hasunkat, és engedjük le a csípőnket. Mindkét lábbal lépjünk ki egy kicsit, a lábfejünket fordítsuk kifelé. A kezünket tegyük csípőre vagy kapaszkodjunk egy szék támlájába. Térdhajlítással lassan ereszkedjünk guggolásba, majd emelkedjünk fel ismét alapállásba. A térdünk a lábujjhegyek irányában mozduljon. Ügyeljünk a helyes testtartásra, a vállunkat húzzuk hátra és engedjük le. Has behúzva, a medence és a hát legyenek egy vonalban. Ismételjük 10 – 20 alkalommal.

2. gyakorlat változata: Egyszerű guggolás

Helyezkedjünk csípőszélességű terpeszállásba, egyenesítsük ki a gerincet úgy, hogy az a fejünkkel egy vonalban legyen. Emeljük a kezünket magunk elé és végezzünk kisebb guggolásokat fel-le, kb. 15 cm mélyen. Ismételjük meg 10 – 20 alkalommal.

3. gyakorlat: Kitörés (gyakorlat a combra és a fenékre)

Enyhén behajlított térddel helyezkedjünk csípőszélességű terpeszállásba. Lépjünk egy nagyot hátrafelé és helyezzük lejjebb a súlypontunkat. A súlyt vigyük át az elöl lévő lábunkra, ez a térdünk legyen a lábfejünk felett. A hátunkat és a medencénket tartsuk merőlegesen a talaj felett, hasunkat húzzuk be. Térjünk vissza az alapállásba, és végezzük el a gyakorlatot a másik oldalra is. Ismételjük meg 10 – 16 alkalommal, mindkét oldalra.

3. gyakorlat változata: Kitörés emelt lábbal (gyakorlat a combra és a fenékre)

Végezzünk mindent ugyanúgy, mint az előző gyakorlatban, de az alapállásba visszahelyezkedés közben nehezítsük a gyakorlatot azzal, hogy a kitörést előre, a hátsó lábunkkal végezzük. Ismételjük 10 – 16 alkalommal, mindkét oldalra.

4. gyakorlat: Külső combizmok erősítése

Feküdjünk az oldalunkra és támasszuk meg a fejünket. Hajlítsuk be térdben az alsó lábunkat, felső lábunkat tartsuk megfeszítve a gerincünk meghosszabbításaként. Emeljük fel a felső lábunkat. Csípőnket nyomjuk merőlegesen a talajhoz. Tartsuk a lábunkat a legmagasabb pozícióban 1-2 másodpercig, majd engedjük le. Ismételjük 16-szor, mindkét oldalra.

5. gyakorlat: Belső combizmok erősítése

Feküdjünk a bal oldalunkra és a behajlított jobb lábunkat (felső láb) tegyük a bal mögé úgy, hogy a jobb lábfejünk a bal térdünk mögé kerüljön. A bal (alsó) lábunkat megfeszítve, enyhén hajlított térddel tartsuk, és emeljük fel addig, amíg nem érezzük a hatását a combunk belső oldalán. Tartsuk a pózt 1-2 másodpercig, majd lassan engedjük vissza a lábunkat az eredeti pozícióba. Ismételjük az egészet 16-szor úgy, hogy kisebb mozdulattal 16-szor lendítsük a lábunkat a legmagasabb pozícióban. Végezzük el a gyakorlatot a másik lábunkkal is.

6. gyakorlat: Lábemelés hátra (gyakorlat a comb és a fenék hátsó részének erősítésére)

Térdeljünk le a talajra és támaszkodjunk a tenyerünkre, kezünk legyen a vállunk alatt. A hasunkat húzzuk be. Térdnél derékszögbe hajlított lábunkat többször emeljük fel. Talpunk mutasson a plafon felé. Ismételjük 16-szor mindkét oldalra. Néhány másodperces pihenés után ismételjük meg a gyakorlatsort.

6. gyakorlat változata: Váltott láb- és karemelés (gyakorlat a comb és a fenék hátsó részének erősítésére)

Térdeljünk le a talajra és támaszkodjunk a tenyerünkre. Hasunkat húzzuk be. Emeljük fel a jobb lábunkat és a bal kezünket. Ismételjük 16-szor mindkét oldalra.

7. gyakorlat: Csípőemelés (gyakorlat a fenékre és a comb hátsó részének erősítésére)

Feküdjünk hanyatt a tornaszőnyegen, karunkat helyezzük a testünk mellé. Emeljük fel a csípőnket úgy, hogy a derekunkat a gyakorlat során végig egyenesen tartjuk, úgynevezett félhíd pozícióban.  Érezzük, ahogy húzódnak a fenékizmok és a comb hátsó része! Ismételjük 10 – 20 alkalommal.

7. gyakorlat változata: Csípőemelés nyújtott lábbal (gyakorlat a fenékre és a comb hátsó felére)

Végezzünk mindent ugyanúgy, mint az előző gyakorlatban, de a csípő emelésével egy időben húzzuk fel a lábunkat is. Ismételjük 16-szor, mindkét oldalra.

A torna végén végezzünk nyújtógyakorlatokat (pl. a képen látható módon). Ezekkel megelőzhető az izmok rövidülése és a gyakorlatokat követő izomfájdalom.

Gyors feszesítő trükk: Próbáljuk ki ezt az egyszerű jógagyakorlatot a jobb vérkeringés és a karcsúbb vonalak érdekében. A talajon fekve támasszuk neki a falnak a fenékizmokat és a kinyújtott lábadat, és ebben a pózban relaxálj egy kicsit.

Fotók és forrás: NIVEA – Egészítsük ki a tornázást bőrápolással! Ebben például a NIVEA feszesítő termékei lesznek a segítségünkre, melyek javítják a bőr rugalmasságát, frissítenek és hidratálnak.

Kulcsszavak: , , , ,

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség