728 X 90

Kerékpárral a munkába

By Frizura & Szépség

Nagyon nehéz rászánni magunkat az első útra. Vagyis, a szándék megvan, csak valahogy egészen máshogy képzeljük az egészet: könnyebbnek, magától értetődőnek. Csak felpattanunk, kerekezünk egy kicsit, aztán már bent is vagyunk a munkahelyen. Ezek az ábrándok kavarognak bennünk. Aztán eljön a reggel. Egy kicsit máshogy indul a nap, lélekben is készülünk az útra.

A szekrény előtt állva kicsit hosszabb mérlegelünk. Nem mindegy ugyanis, hogy miben tekerünk. Kényelmesnek kell lennie, de csinosnak is, lengének is, de nem túl kivágottnak. Aztán elindulunk, tele reménnyel és tettvággyal. Ma megmutatom a világnak, hogy milyen fából faragtak: vagány csaj vagyok, aki bringával megy dolgozni, mert tekerni környezettudatos és kiváló testedzés. Tekerünk szakadatlanul egy egészen más tudatállapotban. Az jár fejünkben, hogy a kocsiban/buszon mennyire kényelmesen utazunk, nem kell megküzdenünk minden kilométerért, és hogy ezt csak most, lihegve és izzadtan tudjuk értékelni. De hajtunk tovább, a cél közeleg. Egy-egy mellettünk elhúzó autós miatt néha halálfélelmünk van, és a gyalogosokra is más szemmel nézünk. De azért élvezzük is az utat: a levegő friss, reggeli, a szél cirógatja a karunkat, a kelő nap lágyan a szemünkbe süt. Milyen gyönyörű minden. Együtt lüktetünk a természettel. Érdemes volt két kerékre pattanni. Büszkék lehetünk magunkra.

Bringás szerkó

Egyszerre laza és elegáns szettet kell választanunk, hiszen nem túrázni megyünk, hanem munkába. És különben is, egy nő mindig legyen csinos! Kényelmes nadrágot és felsőt válasszunk, amely nem feszül, nem annyira kivágott, és nem annyira rövid, hiszen a kerékpáron egy kicsit előre hajolva ülünk, nincs szükségünk arra, hogy a mellettünk elhaladó autósok a kivillanó dekoltázsunkat mustrálják. Érdemes átvetős táskát viselnünk, a féloldalas csak akadályozna minket. Papucsban sose tekerjünk, mert nagyon balesetveszélyes. Válasszunk egy kényelmes balerina cipőt! Viseljünk napszemüveget, hogy védjük szemünket a bogaraktól. Nem árt, ha van bukósisakunk is, nem túl csinos darab, de baj esetén hasznos lehet. Legyen a táskánkban zsebkendő és ajakbalzsam, hiszen a szembeszél könnyen kifújhatja a szánkat. Egy palack víz sem árt, a húzósabb szakaszokon jól fog jönni egy-két korty!

Tervezzünk, ellenőrizzünk!

Gondoljuk végig, hogy melyik útvonalon fogunk haladni! Lehetőleg minél több kerékpárutat érintsünk, bár sajnos sok helyen nincs erre lehetőség. Számoljuk össze, hogy hány rizikós szakaszon kell áthaladnunk, és menet közben, gondolatban pipálgassuk ki őket, így egyre magabiztosabbak és bátrabbak leszünk. Pakoljunk be egy biztonságos bringazárat is (lehetőleg U-lakatot), így bátran ott tudjuk hagyni kerékpárunkat az utcán, ha bármilyen elintéznivalónk akad. Indulás előtt ellenőrizzük, hogy nem laposak-e a gumik! Legyen nálunk egy könnyű kézi pumpa, vész esetén jól fog jönni! Teszteljük a fékeket és a lámpákat is! Nézzük meg, hogy a pedálok nem lötyögnek-e! Gyakorlottabb kerekezők vigyenek magukkal pótbelsőt, így egy esetleges defekttől sem jönnek majd zavarba.

Jó utat!

Kárpátiné Boross Nóra

Kép: Gellértné Balázs Ibolya

[an error occurred while processing the directive]