728 X 90

Nap mint nap: a kálcium

By Frizura & Szépség

Rengeteg információ zúdul ránk nap mint nap: edd ezt, mert ettől aztán… szokj le erről, mert különben… csináld ezt, mert akkor… Nagyon nehéz megtalálni a helyes utat, nehéz éppen elegendőt enni/inni ebből vagy abból, nehéz pont annyi időt szánni a sportolásra, amennyi még nem káros, de éppen megfelelő izmaink átmozgatására.

143921 tej, vaj tojás csnedélet

Sokszor én is sodródom az árral, kipróbálok új dolgokat, elhatározom, hogy akkor ezt most beépítem a mindennapjaimba, rendszeressé teszem, figyelni fogok rá. Egy ideig sikerül is, lelkes és elszánt vagyok, majd szép lassan kikopnak az életemből. De vitathatatlan, hogy a szervezetünknek rengeteg dologra van szüksége, melyek beviteléről nekünk kell gondoskodnunk. Muszáj. Erőltetni kell, ha másképp nem megy.

Ha így könnyebb, írjuk ki a hűtőre, vagy színes tollal a noteszunkba minden napra: sport (heti 3x), sok zöldség és gyümölcs (naponta 2-3x), megfelelő vitaminok, ásványi anyagok, cukorszegény ételek, kevesebb szénhidrát.

Most induló sorozatunk célja, hogy minél több fontos és egészséges dolgot megismerjünk és beépítsünk a mindennapjainkba!

Ma a kalcium kap lehetőséget arra, hogy meggyőzzön minket: szükségünk van rá, nélküle nem élet az élet. A kalcium alapvetően a csontjainkat tartja karban, segít felépíteni azokat, növekedésükért, szilárdságukért felel, és megelőzi a csontritkulást. Emellett sok más nyavalyára is használhatjuk. Segít magas vérnyomásunk megszelídítésében, hozzájárulhat egyes rákbetegségek megelőzéséhez, és ha D-vitaminnal együtt szedjük, enyhülnek a változókori panaszok, és csökken a mellrák esélye. Továbbá a kalcium fontos szerepet játszik idegrendszerünk működésében, valamint izmaink összehúzódásában, és hozzásegíti szervezetünket a szabályos szívműködéshez. A rendszeres kalciumfogyasztók mélyebben alszanak, és csökken a légúti allergiás tüneteik gyakorisága is. És ha még nem lett volna elég ennyi: elengedhetetlen a véralvadáshoz, valamint a derék- és hátfájással küszködők is csodaszerként tekintenek rá. Kalciumhiány esetén szervezünk gyakori izomgörccsel, sűrű csonttöréssel és csontritkulás kialakulásával jelez nekünk.

Néhány tippet adunk arra, hogy hogyan építhetjük be mindennapjainkba különösebb erőfeszítés nélkül a kalciumot:

Sok helyen kínálnak kalciummal dúsított étrend-kiegészítőket, de itt is igaz a mondás: mindenből a természetes a legjobb. Próbáljuk kerülni ezeket a készítményeket, és inkább az étrendünkbe építsük be ezt a nélkülözhetetlen ásványi anyagot!

A legtöbb kalciummal a tejtermékekben találkozhatunk, de egyes zöldségek és gyümölcsök is büszkélkedhetnek vele. Együnk/igyunk ezekből minél többet:

157016 sajt csendélet

  • friss tej
  • sajtok
  • joghurtok (inkább a natúr változatot válaszuk, és friss gyümölcsökkel ízesítsük!)
  • frissen facsart gyümölcslevek
  • túró
  • tejföl
  • tejszín
  • kelkáposzta
  • brokkoli
  • szójából készült termékek
  • petrezselyem
  • tojás
  • bab
  • csicseriborsó
  • spenót
  • mák
  • olajos magvak
  • mazsola

Fontos azonban, hogy ne számolatlanul vigyük be szervezetünkbe a kalciumot, meg kell tartanunk a napi ajánlott bevitelt!

Az 50 év felettieknek napi 1200 milligramm, a 19-50 éveseknek napi 1000 milligramm, a 1-8 éveseknek 1000-1300 milligramm, és a 0-12 hónaposoknak kb. 200-270 milligramm a megengedett napi adag.

Csontbarát receptek:

Csőben sült brokkoli

Hozzávalók: egy nagyobb fej brokkoli, vegeta, só, bors, tej, 5 dkg liszt, egy tojás sárgája, tejföl, 5 dkg margarin, sajt

A brokkolit szedjük rózsáira, majd öntsük fel hideg vízzel, és dobjunk rá egy kevés vegetát (vagy egy fél leveskockát)! Főzzük puhára! Készítsünk besamel mártást: 5dkg margarinon enyhén pirítsunk meg 5 dkg lisztet, majd habverővel kevergetve adjunk hozzá annyi tejet, amennyit felvesz (sűrűbb, mártás jellegű legyen, folyamatosan kevergessük, ne legyen csomós)! Sózzuk, borsozzuk! Ha kész, vegyük le a tűzről, adjunk hozzá 2-3 ek. tejfölt és egy tojás sárgáját, de ezt csak akkor, amikor már langyos a mártás, különben rántotta lenne belőle! A megfőtt brokkolit szedjük egy kivajazott, tűzálló tálba, majd öntsük nyakon a mártással! Tetejére reszeljünk sajtot! 200 fokon süssük, pirulásig!

Vaníliás krémtúró házilag

Hozzávalók: 25 dkg túró, 1 dl tejföl, fél dl tejszín, 2 ek. méz, fél vaníliarúd kikapart magjai

Öntsük egy tálba a túrót, a tejfölt, a mézet és a vaníliamagokat, és botmixerrel keverjük el, majd adjuk hozzá a tejszínt is, és ezzel is turmixoljuk össze! Kiváló csemege reggelire vagy uzsonnára! Friss gyümölccsel is kínálhatjuk!

Boross Nóra

 

Fotó: www.kepguru.hu


[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség

Jazmin Communications

Jazmin Communications

Jooble

Jooble