728 X 90

„SKINCHECKER” nemzetközi tudatossági kampány az anyajegyeink ellenőrzésére a La Roche-Posay-val

By Frizura & Szépség

A melanómák 90%-a megfelelően kezelhető, ha időben diagnosztizálják. Az Ipsos által a La Roche-Posay számára világszerte 23 országban készített kizárólagos kutatás tanulmányozta a napozáshoz való hozzáállást és a napozással kapcsolatos veszélyek általános ismeretét.

SKINCheck

A megkérdezettek 88%-a tisztában volt azzal, hogy a védelem nélküli napozás a bőrrák kialakulásához vezethet. Ugyanakkor a megkérdezetteknek csak a fele nézette már meg bőrgyógyásszal az anyajegyeit, egynegyedük pedig egyáltalán soha nem nézte meg saját anyajegyeit. A márka elkötelezettsége emellett az ügy mellett már jó néhány éves múltra tekint vissza. Ma a La Roche-Posay egy új kampányt indít, amely a bőrrák megelőzését egy új és modern szemszögből közelíti meg, mindenkinek lehetővé téve, hogy aktív szerepe legyen a saját és szerettei anyajegyeinek ellenőrzésében.

Világszerte az emberek nagy része kedveli a napsütést. Ugyanakkor a nap ismert ellentmondásos tulajdonságairól. Egyrészt úgy gondoljuk, hogy a nap energiát ad nekünk, és a szép barna szín egészségesnek hat, másrészről pedig jól ismertek a napozás káros hatásai és veszélyei is. 88%-unk tudja, hogy megfelelő napvédelem nélkül a napsugárzás káros. Egyenes összefüggés van a napsugárzás veszélyeinek felismerése és a megelőző technikák használata között: minél tájékozottabbak vagyunk, annál jobban védjük magunkat a nappal szemben. A napsugárzás elleni védekezési szokások azonban még mindig nem elegendőek, hiszen a melanómák előfordulása növekszik. Bár az emberek 80%-a védi bőrét a napsugaraktól, 40%-uk nem használ védelmet a nyaralás idején kívül. Még aggasztóbb a bőrgyógyászati figyelem hiánya, a gyakran szabad szemmel is észrevehető, korai rákos elváltozások felismerésének érdekében. Csupán az emberek 30%-a ellenőrzi saját anyajegyeit legalább évente egyszer, és több mint a lakosság fele még sosem javasolta egy hozzá közelálló rokonának vagy barátjának, hogy menjen el ellenőriztetni anyajegyeit.

ABCDE módszer

Világbajnokok a napvédelemben

A földrajzi, klímabeli vagy képzettségi szint szerinti különbségek ellenére ez a 23 országban folytatott felmérés meglepő nyertest hirdet a napvédelem és a bőrrák megelőzésének kategóriájában és árnyékot vet néhány, lemaradó országra.

Amikor napvédelmi szokásaikról kérdezték őket, a görögöknek meglepően magas százaléka (34%) állította, hogy egész évben, évszaktól függetlenül védi a bőrét. Szorosan követték őket a chileiek (33%) és az ausztrálok (32%). Érdekesség még, hogy ez az a 3 ország, amelynek képviselői a leginkább hajlanak az árnyékban maradásra, amikor a nap magasan az égen jár. A skála másik végén a belga, dán és orosz lakosságnak csupán 6%-a büszkélkedhet azzal, hogy egész évben védi bőrét a nap ellen.

Ugyanakkor az a 3 ország – Írország, Olaszország és Portugália – vezet a napvédők használatában (lakosságuk 69%-a állítja, hogy használ ilyet az arcára), amelyek nem a legnapsütésesebb országok közé tartoznak. Míg a mexikóiaknak, akik ennél jóval több napsütésnek vannak kitéve egy év során, csupán 35%-a állítja ugyanezt. Náluk pedig csak az oroszok használnak kevesebb naptejet: a lakosság 19%-a.

Végezetül, a 12 évesnél fiatalabb gyerekek szüleinek 87%-a állítja világszerte, hogy mindig vagy gyakran használ naptejet gyermeke bőrének védelmében, elhanyagolható különbséggel kontinensenként.

Hajlandóság a bőr ellenőrzésére a nemzetek szerint

Amíg Ausztrália és Dél-Amerika a világ legnaposabb részei, úgy tűnik, hogy ennek ellenére az európai népességnek van természetes érzéke a bőrellenőrzéshez. A legjobbak között szerepelnek a németek, az osztrákok és az olaszok, ahol a lakosság 24, 23, illetve 20%-a állítja, hogy évente legalább egyszer bőrgyógyász által ellenőrizteti az anyajegyeit.
Ugyanakkor Finnország érdemelte ki a legutolsó helyezést, ahol a lakosság csupán 1%-a állította, hogy bőrgyógyásszal ellenőrizteti az anyajegyeit.

„A melanóma a legkomolyabb bőrrák típus. Ugyanakkor, ha időben felismerik és kezelik, majdnem minden esetben gyógyítható – mondja Giuseppe Argenziano professzor, a Nemzetközi Dermoszkópia Társaság ügyvezetője és elnöke. – Ezért is fontos a rendszeres önellenőrzés, az anyajegyek megváltozásának és növekedésének és az új anyajegyek megjelenésének megállapítása érdekében. A bőrrák elleni küzdelem otthon kezdődik, és minél több ember figyeli meg saját és szerettei bőrét, annál többen konzultálnak majd bőrgyógyásszal és annál jobban növekszik majd a hatékonyság.”
Görögország, Ausztrália és Ausztria az önellenőrzés bajnokai, a lakosságuk 52, 48 és 45%-a állítja, hogy évente legalább egyszer ellenőrzi saját anyajegyeit.
Oroszország és Brazília, ellentétben azzal, amit elővigyázatos hozzáállásnak neveznénk, még nem sajátította el az évenkénti anyajegy-ellenőrzés szokását: a lakosság csupán 5 és 14%-a teszi ezt meg. Olaszország (66%), Portugália (63%) és Ausztria (59%) azok az országok, akik a leggyakrabban javasolják szeretteiknek a bőrgyógyász általi anyajegy-ellenőrzést.

A nemek háborúja

Mint megannyi egyéb esetben, a nők és a férfiak hozzáállása a napvédelemhez világszerte nagyon eltérő. A férfiak inkább olyan technikákkal védekeznek a napsugárzás ellen, mint a hosszú ujjú ing (a férfiak 21%-a használja, szemben a nők 16%-ával) és a kalapok vagy sapkák viselése (a férfiak 45%-a, a nők 32%-ával szemben), míg a nők inkább választják a naptejeket, amikor napra mennek. A nők 69%-a használ következetesen napvédelmet az arcán, szemben a férfiak 45%-ával. Ugyanez a jelentős különbség megfigyelhető a naptej testre történő alkalmazásakor: a férfiaknak csak a fele, míg a nőknek kétharmada használja.

A tanulmány kimutatta azt is, hogy míg a bőrrák veszélyeinek ismerete globálisan elég magas, a nők kicsit jobban tájékozottak ebben a témában. A nők 78%-a tudja, hogy a gyermekkorban kapott napsugárzás mértéke összefügg a bőrrák előfordulásával, szemben a férfiak 71%-ával. Hasonlóan, a nők 90%-a felismeri, hogy a bőrrák előfordulásának veszélye összefüggésbe hozható a napvédelem hiányával, a férfiak 85%-ával szemben.

Fiatalok és felelőtlenek a bőrükkel szemben

Nem meglepő, hogy a 15 és 19 év közötti tinédzserek a legfelelőtlenebbek a napvédelemben és a bőrrák megelőzésében, ami annál is inkább aggasztó, mivel tudjuk, hogy a nap által okozott károsodások 80%-a 18 éves kor előtt következik be. Csupán 46%-uk keresi az árnyékot, amikor a nap a legmagasabban jár, míg az 55–65 éves korosztály nagy része (55%-a) azonnal árnyékba vonul. Divat vagy csupán lázadás – ez a korosztály az, amelyik nem bízik a napvédelmi kiegészítőkben sem: ők viselnek legkevésbé napszemüveget (46%) vagy kalapot (26%). Így nem meglepő, hogy idősödvén, egyre többen választjuk a kalapot; az 55–65 korosztály 46%-a viseli!

Ugyanakkor a 35–44 éves korosztály a legnagyobb (63%) naptej használó az egész testre, míg a 20–24 éves fiatal felnőttek a legjobban az arcukat féltik a nap káros hatásaitól, ők használják a legtöbb naptejet az arcukra (61%).

Le a kalappal…!

New York, Milánó és Párizs híres divat fővárosok. A La Roche-Posay és az Ipsos megkérdezte 23 ország lakóit, hogy ki mit választ a nap elleni védelemhez. Ausztrália, Görögország és Finnország lakói a kalapot vagy a sapkát választják, hogy megvédjék arcukat a veszélyes napsugaraktól. A franciák és a görögök azonban szívesebben választják a napszemüveget (74%, illetve 78%) és állítják, hogy a napsütés a hangulatukat is javítja. A mexikóiak és chileiek ugyanakkor inkább a hosszú ujjú ingeket kedvelik a nappal szembeni védekezés eszközeként (43% és 36%).

LRP Skinchecker illusztráció másolat

Egy kampány, amelyet a bőrrákdiagnózisok növekvő száma által kiváltott aggodalom hívott életre

A La Roche-Posay vezető dermokozmetikai márka, világszerte több mint 25 000 bőrgyógyász ajánlásával, ma elindítja az új nemzetközi, internetes „Skinchecker” kampányát, amelynek célja a korai bőrrák felismerésében játszott aktív szerep széleskörű oktatása.

A bőrrák az egyetlen, szabad szemmel látható ráktípus, amely, ha megfelelően korán diagnosztizálják, 90%-ban hatékonyan gyógyítható. A bőrgyógyászok, a bőrgyógyászati kutatások és az érzékeny bőrű emberek hosszú távú partnereként világszerte ez a kampány a La Roche-Posay aggodalmából született, látva a bőrrák diagnózisok növekedését, amely a 9. leggyakoribb ráktípus Európában, 100 000 új esettel csak a 2012-ben Európában.

A La Roche-Posay elkötelezettsége több évre nyúlik vissza. Ezt az új kampányt helyi bőrgyógyászok és nemzeti bőrrák szervezetek támogatják és világszerte ingyenes anyajegyszűrések kísérik majd.

Ma a La Roche-Posay szeretne még több embert közösségi szinten elkötelezni e mellett az ügy mellett. A kampány célja a társadalmi elkötelezettség megvalósítása és egy egyszerű és világos üzenet terjesztésének és megosztásának támogatása: mindenki lehet ennek a harcnak a nagykövete.

„Ez a kutatás igazolja, hogy ma több ember ismeri fel a nap által okozott bőrrák veszélyeit, mint valaha – mondja Elisabeth Araujo, a La Roche-Posay Nemzetközi Igazgatója. – A melanóma ugyanakkor még mindig az egyetlen megelőzhető rák, amelynek a halálozási aránya az utóbbi néhány évtizedben nem csökkent, és meglepő számunkra az otthoni anyajegy-ellenőrzést végző emberek kis aránya. Hisszük, hogy ennek a kampánynak hatása lesz a bőrrák elleni harcban – egy harcban, ami azzal kezdődik, hogy alaposan megvizsgáljuk saját magunkat és szeretteinket.”

V02_samolepkaSTOP_SKINCHECK_HU_12cm.indd

Egyszerű, mint az ABCDE

A La Roche-Posay bőrellenőrző segédlete a márka helyi weboldalán lesz megtalálható. Minél több ember elérésének és oktatásának érdekében a márka tömör és minden közönség számára könnyen megjegyezhető információt kínál. Egy egyszerű „ABCDE” emlékeztető segítségével, amelyet bőrgyógyászok fejlesztettek ki és támogatnak világszerte, a La Roche-Posay egy 5 pontból álló módszert kínál a bőrellenőrzőknek, amely segítségével gyorsan megállapítható az esetleges probléma és ösztönzi őket a bőrgyógyász mielőbbi felkeresésére.

A platform tartalmaz továbbá egy területet, ahol nyomon követhetjük a kampány látható hatását a világon, és élőben láthatjuk a témában világszerte generált beszélgetéseket az élő Twitter-üzenőfalnak köszönhetően. A kampány úgy készült, hogy minden a legegyszerűbb legyen: egy klikkel letölthető az ABCDE módszer, egy klikkel megosztható egy baráttal vagy rokonnal, hogy biztathassuk őket is a harcra, és ők is bőrellenőrzőkké válhassanak.

LRP Skinchecker Törődjön szeretteivel

Kulcsszavak: , ,

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség

Jazmin Communications

Jazmin Communications