728 X 90

Szeresd önmagad!

By Frizura & Szépség

A The Body Shop nemzetközi felmérése rávilágít a nők magukról alkotott negatív képének növekvő problémájára. 2-ből 1 nő nem elégedett önmagával, 60%-uk pedig vágyik rá, hogy jobban megbecsülje valódi önmagát. A The Body Shop úttörő felmérése azért készült, hogy a márka a sürgető probléma iránt elkötelezve arra hatékonyan reagálhasson, tovább folytatva állandó küldetését a nők önbecsülésének növeléséért. A “Szeresd önmagad” kampány, ezt a célt kitűzve Jameela Jamil színésznő és aktivista támogatása mellett helyi nagykövetekkel összefogva valósul meg.

A felmérés alapján a Dél- Koreában, Szaúd-Arábiában és Franciaországban élő nők a legbizonytalanabbak, ha önképükről van szó, míg Dániában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban a leginkább elfogadóak önmagukkal szemben. A 2020 novemberében és decemberében készült felmérés 21 országban több, mint 22 000 nőt szólaltatott meg. Az önértékelésre, boldogságra és elégedettségre vonatkozó tudományos mérőszámok segítségével tárja fel, hogy az életkor, a nem, a lakóhely és az életszínvonal hogyan befolyásolja az emberek önmagukról alkotott véleményét.

Alkalmazkodóképesebb személyiség

A felmérés talán legmeglepőbb eredménye, hogy a vírus utáni helyzet inkább pozitív módon hatott a nők énképére, mint rontott volna rajta. Ugyanakkor azok a nők, akik eleve szigorúbbak voltak önmagukhoz, hatszor valószínűbben nyilatkozták azt, hogy a vírushelyzet tovább rontott önmaguk megítélésében, azokhoz hasonlóan, akik az anyagi körülményeik miatt is aggódtak. Mindez azt sugallja, hogy épp a társadalom legsebezhetőbb nőtagjainál nőtt tovább a probléma. A felmérés azt is kimutatta, hogy minél alkalmazkodóképesebb valaki személyisége, annál gyorsabban vissza tudja nyerni régi önmagát egy krízishelyzetet követően.

“Sok nő számára a pandémia – bár egyértelműen negatív esemény – alkalmat adott az önvizsgálatra, az elmélyülésre, arra, hogy jobban megismerjék saját magukat. Sokan közülük mindinkább értékelni kezdték azt, kik is ők valójában, megszabadulva a másoknak való állandó megfelelés kényszerétől. Azoknak azonban, akik eleve alacsony önbecsüléssel rendelkeztek, az egyedüllét és a közösség hiánya elvette a szükséges érzelmi támogató háló meglétét. Ebben a kvázi virtuális világban, ha egy nő a közösségi médiát használja elsődleges viszonyítási pontként önmaga értékeléséhez, a valóságtól elrugaszkodott elvárásokhoz és a valótlan tökéletességhez való törekvés komoly gondot okozhat valódi önmagának elfogadásában.” Sara Kuburic, The Body Shop szakértő

A felmérésből levont következtetéseket a The Body Shop arra is felhasználja majd, hogy átvizsgálja saját módszereit, főként a marketing és termékportfóliója fejlesztése során.

Mi az önszeretet?

Több elemből áll össze, de mindenképp azzal kezdődik, hogy felismerjük és megbecsüljük a belső értékeinket és egyéniségünket.

1 millió tett az önszeretetért

Célul tűzte ki a márka 1 millió olyan tett összegyűjtését 1 év alatt világszerte, amik önszeretetre ösztönöznek.

Grandiózus vagy a legapróbb gesztus – minden pozitív cselekedet segít, hogy együtt valódi változást érhessünk el. A megvalósításhoz a kampány ideje alatt folyamatosan osztanak meg tippeket a social media felületeiken, a The Body Shop blogon és a thebodyshop.hu-n.

Hiszik, hogy az önszeretet nem csupán egy fogalom, igazi tapasztalat. Ezen meggyőződésre alapozva indítják el ezt a mozgalmat, kihangsúlyozva, hogy az önszeretet valódi tetteket kíván – és minden nagy változás ilyen bátor tettekkel kezdődik, legyen az személyes vagy globális szintű.

“Aktivista márkaként küldetésünk egy szebb és igazságosabb világért harcolni. Annak érdekében, hogy valódi pozitív hatást érhessünk el, önmagunkkal kell kezdenünk a változást. Mindenkit arra szólítunk fel, hogy emelkedjen fel és találjon erőt saját maga szeretetében és megbecsülésében – ez különösen fontos, mikor ennyi kétség és bizonytalanság vesz minket körbe. Izgatottan lépünk erre az útra mind egyénileg, mind kozmetikai márkaként.” Banga Ildikó, a The Body Shop hazai franchise-partnerének kereskedelmi igazgatója

A felmérés részletei

Az online felmérés 22 országban, 2020 november 22. és december 8. között készült. A felmérést minden országban átlagosan 9 napon át végezték és körülbelül 16 percet vett igénybe a kitöltése. Egyes demográfiai adatok kitöltése a helyi kulturális normák miatt bizonyos országokban nem volt kötelező. A megkérdezettek a 18 éves és annál idősebb korosztályokból kerültek ki. Hozzávetőlegesen 22 619 embert ért el a felmérés, a kitöltők száma országonként körülbelül 1000 fő volt.

A felmérés néhány fontos eredménye

A Covid-19 vírus okán kialakult helyzet inkább pozitív irányba változtatta meg a módot, ahogy a nők önmagukra tekintenek

A közösségi média felületeket gyakrabban használók közt alacsonyabb az önszeretet szintje, ám kétszer annyian állítják közülük, hogy megkapják a szükséges érzelmi támogatást, mint azok, akik nem használják ezeket a felületeket

A top 3 ok, amiért a nők elbizonytalanodnak magukban: anyagi státusz (32%), a kitűzött életcéljaik elérésében érzett kudarc (25%), kinézet (23%)

Az Egyesült Királyságban megkérdezett nők 47%-a érzi azt, hogy “nem elég jó”, míg ez az arány Brazíliában 27%

Az Egyesült Királyságban megkérdezett nők 72%-a szeretné, ha a teste máshogy nézne ki

Az egyedülálló nők 37%-a és a kisebbségek 38%-a az önmagukkal legkritikusabb táborába került, míg a házasoknál 21%, a nem kisebbségeknél pedig 25% ez az arány

A fiatalabb nők jobban érintettek. A Z generáció megkérdezett tagjainak 50%-a a legkevésbé magabiztos nők táborába tartozik, míg a náluk idősebbek pozitívabban látják önmagukat.

Fotók és forrás: The Body Shop

Cikkajánló:

Kneipp-kúra a test, a lélek és a szellem harmóniájáért

Így segít a böjt a testnek és a léleknek

A séta a legjobb orvosság

Tavaszi szépségújdonságok

Így válasszunk a tavaszi arckezelések között!

Tudj meg többet az asztrológiáról!

Hasznos tippek a fejfájás ellen

Szívet melengető szépítő újdonságok

A meditálás jótékony hatásai. Ismerd meg a Transzcendentális Meditációt!

 

Kulcsszavak: , ,

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség

Jazmin Communications

Jazmin Communications

Jooble

Jooble