728 X 90

Szerkesztőségi kedvenc: Egészséges magvas buci házilag

By Frizura & Szépség

Már régóta kerestem egy olyan kenyér- vagy bucireceptet, amelyet házilag és gyorsan el tudok készíteni. Fontos volt számomra, hogy tudjam mi van benne, szívesebben eszem és adom a gyerekemnek is.

Több könyvem is van a kenyérsütés kapcsán, de ezt a receptet azért szeretem, mert csak szódabikarbóna kell bele, azaz az élesztővel nem kell bajlódni. Olyan lisztet teszek bele, amilyet akarok, vagy amit éppen itthon találok.  Lehet kreatívkodni, mert egyszer kókuszliszttel és zabpehelyliszttel, máskor meg zabpehelyliszttel és teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszttel készítem, vagy akár mindhármat beleteszem. Kb. 30–40 perc alatt meg van a sütéssel együtt, így minden héten elkészítem.  Hozzávalók kb. 8–12 db-hoz attól függően, hogy mekkora bucikat formázunk. Én szeretek több kisebbet formázni belőle.

Hozzávalók, azaz alaprecept, amit kaptam: 50 g zabpehely, 50 g kókuszreszelék, 50 g lenmag, 50 g szezámmag, 50 g chiamag, 1 dl víz, 4 db tojás, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 1 kávéskanál só. Tetejére: napraforgómag, lenmag, szezámmag, tökmag, dió.

A fenti hozzávalókat lehet változtatni kedvünk szerint. A lényeg, hogy a végén megfelelő állaga legyen a masszának. Én nem akartam a darálással külön bajlódni, így eleve zabpehelylisztet, kókuszlisztet, tönkölybúzalisztet használok. Mivel egészségesnek tartom a lenmagot, így lenmagpehelyként teszem a buciba.

Hozzávalók az én receptem alapján:

100 g zabpehelyliszt, 50 g zabpely, 20–30 g kókuszliszt (ha valaki nem szereti, ki is hagyhatja), 50 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt, 50 g lenmagpehely, 50 g (2.5 evőkanál) chiamag, 1 dl víz, 4 db tojás, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 1 kávéskanál só. Tetejére: napraforgómag, lenmag, szezámmag, tökmag, dió. Én dióval vagy tökmaggal szeretem a legjobban. Általában még a tésztába is szórok belőlük.

Elkészítés:

A chiamagot 1 dl vízbe beáztatjuk és hagyjuk legalább 20–30 percet ázni. Ezalatt a zabpehelylisztet, a tönkölybúzalisztet és a kókuszlisztet összekeverem a szódabikarbónával és még hozzáadom a zabpelyhet, a lenmagpelyhet és a tökmagból is szórok bele, ha éppen a tetejére is majd ezt fogom szórni. Hozzáadjuk a sót és a tojásokat is. Végül a már zselés állagú chiamagot is belekeverjük. Ha esetleg még nem tartjuk megfelelőnek a massza az állagát, akkor még szórjunk bele a tönkölybúzalisztből vagy a zabpehelylisztből, hogy kézzel is jól formázható bucikat tudjunk készíteni. Ha picit még ragad a tenyerünkhöz, az még nem gond, csak tudjunk belőle gombócokat formázni és rá tudjuk helyezni a sütőpapírra. A sütőt előmelegítjük, majd sütőpapírral bélelt tepsibe egy kisebb merőkanál segítségével  vagy kezünkkel  kis bucikat formázunk. Én általában a kezemmel formázom meg őket. Tetejüket a tetszőlegesen választott magvakkal megszórjuk, pl. az én kedvencem a tökmagos változat. 200 fokon 20 percig aranybarnára sütjük.

Jó étvágyat hozzá!

Gréta

Alaprecept forrása: http://fitnesslife.hu/magvas-buci-negyedannyi-szenhidrattal.html

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ne maradj le cikkeinkről

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás