728 X 90

Szerkesztőségi tesztelés: testsúlykontroll program a Nu Skinnel

By Frizura & Szépség

Sokunknak először macerásnak és lehetetlennek tűnik az egészséges életmód kialakítása, mert annyi mindenre kell figyelni hozzá. A rendszeres mozgás, a megfelelő étkezés, a pihenés és a stressz kezelése mind nélkülözhetetlen eleme. Ahhoz, hogy tényleg jó útra térjünk, és egészségesen kezdjünk el élni, össze kell szednünk magunkat, nagy akaraterő kell.

Másolat - Kép 134 Spirals fotó Foodexpress javított végleges

Nem lehet napközben csak úgy bármit bekapni egy gyorsétteremből vagy pékségből. Meg kell tervezni a napunkat mozgás és étkezés szempontjából is.
Ha elkezdünk az egészséges életmód kapcsán kutatgatni, utána olvasni, meg fogunk lepődni, hogy mennyi mindenre kellene figyelni és mennyi káros és egészségtelen dolgot tömünk magunkba nap mint nap, éveken át. Ha még nincs egészségügyi problémánk, akkor még szerencsések vagyunk és tehetünk ellene, hogy ne is legyen.

Szerteágazó tevékenységeket végző nőként, anyukaként én is beleestem ezekbe a hibákba. Napi beosztással élve, korai reggeli kelés – gyerek összekészítése és magam összeszedése, reggeli Pilates órák tartása, majd magazinszerkesztés, skálázás, háztartásvezetés, esetleg esti órák levezetése, tanulás a gyerekkel… – és hát nem kell sorolni, hogy még mennyi minden van. Számomra talán az étkezés a legnehezebb dolog. Mivel egész nap rohanásban vagyok. Korábban felkelni már nem tudok, így az ebédkészítés reggel nem annyira megy. Még este lehetne, de egy kimerítő nap és esti óra-tartás, gyerek lefektetése után nem biztos, hogy van még erőm főzni másnapra. Ráadásul a csirke- és pulykahúsokat nem szeretem, ha nem frissen, aznap készülnek.

A másik terület a mozgás. Biztos nehéz elhinni, hogy személyi edzőként oda jutottam, hogy saját magam tornáztatására nem szántam elég időt, mert hát itt tudtam időt elcsípni a napból. A csoportos óráimon nem nagyon tornázom, inkább csak bemutatom és javítom a vendégeket, mivel szerintem számukra ez a hatékony. Személyi edzések alkalmával csak a vendégre figyelek, és így nem tornázom, csak javítok. Így hát meglepő lehet, de megesett, hogy bár sok órám volt a héten, én egyáltalán nem tornáztam pár perc bevezető gyakorlat kivételével. És ezt mindamellett tettem, hogy tudom, a mozgás a lételemem. Voltak évek, hogy teljesen felhagytam a mozgással, de ma már tudom: én is azok közé az emberek közé tartozom, akinek a mozgás, a tánc úgy kell, mint a levegő a kiegyensúlyozott élethez. Arról nem is beszélve, hogy akár 10-20 perc mozgás is már olyan energiával tölt fel, hogy egy kávé és a csoki hatását is túlszárnyalja.

Így jött a döntés hogy teszteljem az új Nu Skin TR90 testsúlykontroll programot. A decembert még kihagytam, mert hát ki kezdene el pont karácsonykor, a sütihegyek és sok finomság főzése közben ilyet. A programhoz tarozik egy útmutató könyv, amelyből megtudhatunk számos információt az egészséges életmódról, súlycsökkenéshez szükséges mozgásról. Konkrét receptötleteket is találhatunk benne.

TR90 EMEA (9)

Bár éhesen az édes dolgokat nem annyira kedveltem, a TR90 M-BAR szeletről elmondható, hogy utána valóban órákig nem vagyok éhes, mintha egy ebédet, vacsorát ettem volna. Eldönthetjük, hogy ebédre/vacsorára esszük meg – mintha egy főétkezést ettünk volna.

Ez számomra azért is jó, mert ha napközben nincs lehetőségem ebédelni, akkor ezzel meg is van az ebéd, ahelyett hogy farkaséhesen elcsábulok, és valamelyik gyorsérettemben közök ki vagy valami egészségtelen dolgot tömök magamba. Szerencsére ez az elmúlt pár hónapban már nem fordult elő.

Nagyobb étkezések között legyen nálunk mindig valami egészséges rágcsálnivaló (dió, mandula, szárított gyümölcs, répa vagy valami, amit gyorsan előkaphatunk bárhol). Mostanában e nélkül és szénsavmentes víz nélkül el sem indulok. A szelet mellé, hogy legyen erőnk felkészülni a tartós életmódváltásra, a program részeként két hétig egy energetizáló koktélt kell inni, és folyamatosan vitaminokat kell bevenni.

További iformáció a Nu Skin TR90 programról itt olvasható

kerti sali 143842

A másik főétkezés pedig lehet nyugodtam, amit szeretnénk, pl. grillezett hús salátával, párolt zöldségekkel stb. Gondoljuk ki előre, hogy hogyan oldjuk meg az adott hetet. Keresgessünk recepteket a neten, találjuk ki, melyik fő étkezés lesz a szelet, és melyikre készítünk vagy rendelünk valamit.

Szóval még az elején vagyok, de már most nagyon jó érzés, hogy végre erőt vettem magamon, és nem csábulok el az első csokitorta láttán, és próbálok kevesebb kávét inni.

Az első héten a számítógépnél ülve körülbelül fél órán át azzal harcoltam, hogy kávé nélkül túlélem-e a napot. De szerencsére főztem egy jó gyömbérteát, amivel legyőztem magam. Most pár hét után már csak néha iszom egy kávét, pl. mandulatejjel, desszertként. És helyette jöhet a menta- és a gyömbértea.

A sport vagy a mozgás mellett legyen olyan foglalatosságunk, ami nagyon feltölt és energiát ad. Nekem ez a skálázás, az ének. Mindenkinek meg kell találni, mi az, ami nagyon kikapcsolja.

Most éppen végre odajutottam, hogy mindent, amit csinálok, nagyon szeretek, kezdve a Pilates tanítástól, amitől mindig erőre kapok, bármilyen fáradtam kezdtem is el esetleg az órát. Nem mondom, hogy nem kell beosztanom az időmet, de megéri.

Amit még nagyon fontosnak tartok: azzal, hogy mi egészségesen élünk, a gyerekeknek is jó példát mutatunk. Az én 9 éves fiamnak csak egyszer kell elmondanom, hogy valami nem olyan egészséges, a következő nap emlékszik rá, és azt mondja, hogy nem kéri. Bár szerencsésnek mondhatom magam, mert imádja a gyümölcsöket és zöldségeket, és bármi újat szívesen kipróbál, egyszerűen nagy boldogság neki főzni és sütni is, sőt még szívesen kuktáskodik is, ha éppen úgy van kedve.

Tippek, amik a kitartásunkat segítik:
Írjuk le céljainkat – ha leírjuk, akkor sokkal nagyobb az esélye, hogy meg is valósulnak. Nézzük vissza őket, hogy mit sikerült megtenni: már ez erőt fog adni a többi tervünkhöz is.
Zenehallgatás – bármilyen kedvem van, a zene mindig segít. Kedvtől és alkalomtól függően jöhet klasszikus és pop, rock, jazz. Ha még nem hallgattunk klasszikus zenét, próbáljunk megbarátkozni vele. Nagyon sok gyönyörű darab van, ami egyszerűen energetizál, megszépíti a lelkünket.
Feltöltő hobbik megtalálása: olvasás, színház, festés, rajzolás, bármi, ami erőt ad.
Meditálás és lazítás: napi 10 perc lazítás és meditálás már hatalmas erővel bír. Nem könnyű lecsendesíteni a fejünkben kavargó gondolatokat, de ha sikerül, akkor érezni fogjuk a frissítő hatását. Arról nem is beszélve, hogy nagyon jó ötletek is kipattanhatnak a kitisztult fejünkből.

Kép 174 oldal fekvőtámasz végleges Repara oldalraMozgás: próbáljunk ki minél több mozgásformát! Kombináljuk őket. Ha fogyni szeretnénk, akkor mindenképpen pulzusemelő, zsírégető edzéseket is végezzünk (pl. aerobik, futás, úszás, biciklizés stb.). És ezek mellé jöhet az erősítő és nyújtó edzés. Ha tehetjük, keressünk fel egy személyi edzőt, és kérjünk személyre szóló, az adott célunknak megfelelő gyakorlatsort.

tea kivi, fahéj diszítéssel 137592

Apró ötletek az étkezés kapcsán:
Citromos víz éhgyomorra: csavarjuk ki fél citrom levét és ásványvízzel igyunk belőle minden reggel felkelés után. Nagyon jót tesz az emésztésnek.
Könnyed desszert, ha egészséges édességre vágyunk: reszelt alma, nem zsíros túró, kis méz és fahéj, ízesítésül. Isteni desszert!
Fahéj: nagyon egészséges – szórjunk, amihez csak illik fahéjat, pl. almára és egyéb gyümölcsökre, kávéhoz, sütikre, joghurtra.
Gyömbértea: hozzávalók gyömbér-, fahéj- és szegfűszegdarabok, amelyre forró vizet öntök és állni hagyom, majd ha már langyos lesz, lehet mézzel vagy más egészséges édesítőszerrel (pl. Stevia) és friss citromlével ízesíteni, hogy még finomabb legyen.

Molnár Gréta

Fotók: www.kepguru.hu, Harmath Eszter


[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség

Jazmin Communications

Jazmin Communications