728 X 90

Tanuljunk meg relaxálni!

By Frizura & Szépség

Nagyon sok problémán át tud segíteni, ha megtanulunk relaxálni, kikapcsolni. Lehet, hogy nem is gondolnánk, de például egy tartáshibából eredő hátfájdalom vagy a gerinc bármilyen fokú rendellenességénél is segítség lehet a rendszeres lazítás.

A gyakran végzett relaxálás következtében csökken a stressz, amelynek számos élettani előnye van. Napi 10-15 percet kell csak rászánnunk. Ez lehet önmagában vagy akár egy testedzés (jóga, Pilates, futás, foci…) után. Az ezt megelőző torna vagy egyéb testmozgás növeli a relaxálás hatékonyságát, mivel az átmozgatott izomzat jobban vágyik a nyugalomra.

Mielőtt nekikezdenénk jó, ha friss levegőt engedünk be a szobába, vagy még hatékonyabb, ha a szabadban végezzük. Kényelmes és meleg ruhában legyünk.
A lazítást hanyatt fekve végezzük. Ha valaki derékfájással küzd és nem bír sokáig elnyújtott lábakkal feküdni, akkor hajlítsa be térdeit, laza csípőszéles terpeszben. Ezáltal az előre billenő medence semleges helyzetbe kerül és kényelmesen, fájdalom nélkül lehet elkezdeni a relaxálást. További jótanács, ha valakinek nincs a gerinc folytatásában a feje, azaz hátraesik és feszülést érez a nyakában hanyatt fekvő pozícióban, akkor egy törölköző aláhajtogatásával szintbe lehet hozni a fejet.

A lazítás sorrendjét előzetesen memorizáljuk vagy mondjuk diktafonra a szöveget. Nagyon sok relaxációs CD is kapható, amelyek közül kedvünkre válogathatunk például Domján Lászlótól a “Sziget” című CD.

Fotó: www.kepguru.hu


[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség

Jazmin Communications

Jazmin Communications

Jooble

Jooble