728 X 90

Táplálkozási tanácsok nem csak az ünnepekre!

By Frizura & Szépség

20 ötlet a zsírszegény táplálkozáshoz

Ha egy kicsit is megpróbálunk komolyabban odafigyelni a táplálkozásunkra és csökkentjük a zsírbevitelünket, máris sokat teszünk az egészségünkért.  Amennyiben megfogadjuk az alábbi tanácsokat  a segítségükkel formában maradhatunk a nélkül, hogy túlzásba vinnénk az önsanyargatást, és visszafognánk az étel iránti szeretetünket.

1. Tejjel is finom – Ha az ételeket tejszín és tej keverékével ízesítjük, ugyanolyan krémes és selymes állagot kapunk, mégis sokkal kevesebb benne a zsiradék.

2. Rázzuk és kevergessük – Amikor hagymát sütünk, vagy zöldségeket grillezünk, ahelyett hogy olajat öntenénk a serpenyőbe, amelyből már egy teáskanálnyi is 504 kilo joule-t tartalmaz, egy szórófejes palackot töltsünk meg félig vízzel és olajjal. Rázzuk össze, majd spricceljük az olajos vizet a zöldségekre.

3. Tökéletes pizza – Készítsük el gyorsan és könnyen. Vágjunk félbe egy zsömlét, a tetejét kenjük meg paradicsomszósszal, szórjuk meg szárított oregánóval és alacsony zsírtartalmú reszelt sajttal, például eidamival. Tegyük be a grillsütőbe, amíg meg nem olvad a sajt a tetején, majd tálaljuk.

4. Ne süssünk olajban – Felejtsük el az olajban sült burgonyát, helyette toljuk be a sütőbe. A burgonyaszeleteket nyugodtan rászórhatjuk a teflonos sütőlemezre és a 2. pontban leírtak szerint beszórhatjuk olajjal. 200 fokos sütőben addig sütjük, amíg aranybarna és kellemes puffadt lesz. A sütőlemezt időnként meg kell rázogatni, és a burgonyákat meg kell forgatni, hogy egyenletesen süljenek. A teljes sütési idő körülbelül 20 perc.

5. Párolással a karcsúságért – Sokkal egészségesebb, ha a hagymát, a fűszernövényeket zöldségleves –alaplében készítjük el, amihez egy teáskanál olajat is adunk. Ha erősen visszafogjuk a zsírfogyasztást, akkor érdemes teljesen kihagyni az olajat. Pároljuk a hagymát, amíg tökéletesen meg nem puhul, a fűszerek el nem vesztették nyers ízüket és a folyadékok teljesen elfőttek.

6. Paradicsomi ízek – Milyen finom a napon szárított paradicsom! Vásároljunk zacskóba csomagoltat, az üveges, olajban tárolt fajta helyett. Vágjuk apróra és keverjük össze finomra aprított hagymával. A 8. pontban leírtak szerint használjunk a pároláshoz zöldségleves-alaplét. A paradicsomdarabok megtelnek folyadékkal és kellemes, füstös, karamellizált ízt kölcsönöznek bármilyen pikáns ételnek.

7. Grillezzünk! – Ne sajnáljuk a pénzt egy vastag aljú, erős grillserpenyőre, amiben gyorsan készíthetjük el az ételeket. Ha ebben sütjük a sovány hússzeletekből álló fogásokat, és olaj helyett a 2. pontban leírtak szerint olaj-víz keveréket használjuk, az ételek gyorsan és kiszáradás nélkül sülnek meg.

8. Húzzuk le a bőrét – A szárnyasokban található zsír nagy része a bőr alatti részben helyezkedik el. Ezért főzés előtt minden esetben távolítsuk el a bőrt, kivéve, ha egyben sütjük. Ebben az esetben a bőrt sütés után húzzuk le, így a sütés alatt a hús nem szárad ki. Először mindig az edényben lévő szaftokat fölözzük le. Hagyjuk, hogy a zsír feljöjjön a szaft tetejére, majd tegyük az edényt a fagyasztóba néhány percre, hogy hirtelen meghűljön. Így sokkal könnyebb lehalászni a fölösleges zsiradékot.

9. Próbáljuk ki soványan – Mindig válasszunk sovány hússzeleteket, de ezekről is távolítsuk el az összes látható zsiradékot. A szalonnás aljú sonkák zsírját is vágjuk le. Konyhai ollóval, sokkal könnyebben megy a zsírtalanítás. Amikor a pörköltet megfőzzük, tegyük be éjszakára a mélyhűtőbe, hogy a zsír felemelkedjen a lábas tetejére, így könnyen leszedhessük.

10. Pompás gomba – A gomba rendkívül kevés zsiradékot tartalmaz, de amikor hagyományos módon, olajban vagy vajban megpároljuk, magába szívja a zsiradékot. ezért más zöldségekkel együtt az említett zöldségleves-alaplében pároljuk. Az alapléhez adjunk két kiskanál szójaszószt és egy teáskanál sherryt. Alaposan fűszerezzük és pároljuk, amíg fel nem szívja az aromákat, és a folyadék el nem párolog.

11. Fóliázzunk! – Pároljuk, süssük, és grillezzük a halakat jól lezárt alufóliában. Ízesítsük citrom- vagy lime-vel, friss fűszernövényekkel, borral vagy mustárral. Olaj vagy vaj helyett használjuk a 2. pontban leírt olaj-víz sprayt.

12. Főzzünk tejjel – A zsírszegény tej rendkívül jól használható a főzésben. Sajnos, kicsit vizes, ezért érdemes néhány evőkanál zsírszegény tejporral besűrítenünk.  Értékes ásványi anyagokkal,  A-,valamint D-vitaminnal dúsíthatjuk az ételeinket.

13. Kielégítő szendvicsek – Ha szeretjük a felvágottas szendvicseket, akkor is felejtsük el a zsíros szalámikat és a zsírban gazdag falatokat. Helyettük fogyasszunk inkább sovány sonkát és füstölt csirke-vagy pulykamellet. Tegyünk a szendvicsbe sok-sok zöldséget, salátát, paradicsomot, mustárt, vagy alacsony zsírtartalmú majonézt.

14. Ropogós – Ha hiányzik a zsíros chipsek és snackek ropogtatása, helyettesítsük zsírszegény, ízesített puffasztott rizsből készült korongokkal, vagy zsírszegény kukoricapehellyel, amelyből akár egy egész maroknyit is megehetünk. Mindkét rágcsálnivaló biztosítja a jóízű eszegetés élményét.

15. Spray és saláta – A salátadresszingek általában igen olajosak, és ezzel tönkreteszik a zöldségfélékből készített zsírszegény ételt. Kevesebb zsiradék érdekében egy szórófejes palackba töltsünk fehér-vagy vörösborecetet és ezzel szórjuk be a salátát.

16. Mennyei joghurt – A zsírszegény joghurt gyakran túl híg és vizes, mégis igazi, gazdag joghurttá változtathatjuk, ha átszűrjük. A zsírszegény joghurttal megtöltött tálra fektessünk finom gézt, a szűrőt nyomjuk rá, hogy beleérjen a joghurtba. Fedjük le és több órára vagy akár egy egész éjszakára hagyjuk a hűtőszekrényben. Minél tovább marad, annál sűrűbbé válik a joghurt. Időközönként merjük ki a kiszűrődött tejsavót.

17. Puding másképpen – Az alacsony zsírtartalmú sajtkrémekből sok ízletes édesség készíthető. mézzel ízesítve tökéletes pudingpótlót kapunk.

18. Gyümölcsös egészség – A gyümölcs tökéletes zsírszegény nassolnivaló akár frissen és éretten, akár konzervként fogyasztva. A mélyhűtött gyümölcs is finom, de rágcsálhatunk aszalt gyümölcsöket is, hiszen rengeteg nélkülözhetetlen tápanyag található bennük.

19. Csodás desszert – Talán meglepően hangzik, de a ricotta sajt tökéletesen helyettesíti a magasabb zsírtartalmú mascaponét vagy a tejszínhabot. Egy evőkanál narancsdzsemmel együtt tegyük a robotgép táljába és öntsünk hozzá pár csepp vaníliaeszenciát is. Csodálatos desszertöntetet kapunk.

20. Álomfagylalt – A gyorsan elkészíthető gyümölcsös fagylaltokhoz nem is kell nagyon más, mint hogy folyamatosan legyen a mélyhűtőben egy kis bogyós gyümölcs is. Robotgéppel gyorsan összekeverjük a fagyott gyümölcsöket egy evőkanál dzsemmel és három evőkanál tejes tejszínnel vagy alacsony zsírtartalmú joghurttal. A fagyos massza hamarosan krémszerűen összeáll. Ezután szedjük kis tálkákba a mennyei desszertet. Sorbet elkészítéséhez gyümölcslével helyettesítjük a tejterméket. Nagy élvezettel és kis bűntudattal fogyaszthatjuk!

Kovács M. Dóra

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ne maradj le cikkeinkről

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás