728 X 90

Tegyünk az egészséges hajért!

By Frizura & Szépség

A haj az általános egészségügyi állapot legjobb barométere. Aki fittnek és boldognak érzi magát, annak a haja is ragyogni fog. Aki viszont betegeskedik, fáradékony és hiányosan táplálkozik, a stressz hatására pedig testileg-lelkileg kimerült, akkor fénytelen, száraz, töredezett végű lesz a haja, és mind emellett még hullani is fog.

Az egészséges haj és fejbőr a helyes táplálkozáson alapszik. Természetesen a hajápolás elkerülhetetlen, de nincs a földön annyi kondicionáló, amely csodát tehetne egy olyan hajjal, amely az alapvető tápanyagok hiányától szenved. A hiánybetegségek árulkodó jegyei a puha, vékony, tartásnélküli, fénytelen rakoncátlan haj. A legrosszabb, amit táplálkozási szempontból a hajunkkal tehetünk, ha finomított szénhidrátokat, előkezelt, tartósított élelmiszereket, és fehér cukrot fogyasztunk. A vérkeringés és a sejtek oxigénnel való ellátása szintén alapvető jelentőségű. Az említettek hiányában felborulhat a szervezet vitamin-és ásványianyag-háztartása, mely létfontosságú a haj egészsége szempontjából. A hajsejteknek nemcsak megfelelő táplálékbevitelre van szüksége és temérdek friss vízre, de jó emésztésre is. A salakanyagok, a mérgek elégtelen kiürülése a testből, a rossz keringés, a hiányos folyadékbevitel, mind, mind fénytelen, zsíros hajhoz vezet.

Hajkondicionáló tápanyag-összetevők:

Protein: a hajhagymáknak rendkívül nagymennyiségben van szükségük esszenciális aminosavakra. Ezek természetes forrásai a fehér hús, a szárnyasok, a halak és rákfélék, a tojás és a tejtermékek, a hüvelyesek, a gabonafélék, az olajos és egyéb magvak, dió, mogyoró, mák.

Vas: a haj növekedéséhez szükséges, hiánya a haj elvékonyodásához vezet. A vas természetes forrásai a sovány vörös hús, a tojássárgája, a sötétzöld leveles zöldségek és hüvelyesek.

C-vitamin: az egészséges testszövetek – beleértve a hajat is – nélkülözhetetlen stimulátora, továbbá segít a szervezetnek a vas megkötésében. Természetes forrása a brokkoli, paraj, káposzta, karfiol, zöldpaprika, kivi, eper, narancs és grepfrút.

E-vitamin: a sejtfejlődés és a sejtek erősen tartásának eszköze, ugyanakkor hatékony antioxidáns. Gazdagon fellelhető olyan természetes forrásokban, mint az avokádó, földi szeder, mangó, paradicsom, teljes kiőrlésű liszt, teljes magvú gabonapelyhek, csíra, korpa és növényi olajok.B-vitamincsalád: az egészséges haj elengedhetetlen kelléke. Természetes forrásai a sovány vörös hús, a tej, a joghurt, a sajt, a tojás, a hal, a barna rizs, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a búzacsíra és zöldségek.

Cink: meggátolja a korpásodást. Természetes forrásai a rákfélék, a tojás, teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér és a barna rizs.Amit kerülni kell: koffein, szénsavas üdítők, csokoládé, cukor, só, telített és hidrogénezett zsírok, tartósított élelmiszerek, és cigaretta.

Hajhullás – Napi 60-80 hajszál elveszítése a mosás, fésülködés nyomán még normálisnak tekinthető, azonban a túlzott hajhullás, kopaszodás és a haj vékonyodása egyre szélesebb körben terjed. A kopaszodás lehet örökletes, de okozhatja helyi bakteriális, vírusos vagy gombás fertőzés is. Ilyen esetekben érdemes orvoshoz fordulni. A terhesség, Antibébi-tabletta szedése és a klimax, mind felborítják a hormonháztartást, és mindez erőteljes hajhulláshoz, vagy kopaszodáshoz vezethet. Az ilyen hajvesztéssel nem sok mindent lehet kezdeni, de ez rendszerint átmeneti. Mindenesetre, ha a haj csomókban kezd hullani, azonnal forduljunk orvoshoz. mindezek felett az érzelmi stressz, mely a fejbőrön egyfajta feszültséget okoz, abnormális hajhulláshoz vezethet. Éppen e miatt nagyon sok trichológus ajánl éppen e miatt sikerrel kecsegtető relaxációs programokat, valamint fejmasszást.

A masszázs csodája – Nagyon nagymértékű feszültség képes összegyűlni a fejtetőn, ami akadálya lehet a normális vérkeringésnek. Ennek eredményeképpen a nélkülözhetetlen tápanyagok nem tudnak eljutni a hajhagymákhoz. Hogy könnyítsünk ezen a problémán, próbálkozzunk rendszeres fejmasszázzsal. Dőljünk előre, hogy fokozzuk a vérkeringést, de ha ez kényelmetlen, akkor felülve is végezhetjük a masszázst. A feszültség feloldása érdekében mindkét kézzel, összezárt ujjakkal masszírozzuk legalább egy percig nagyon finoman a halántékot. Helyezzük ujjbegyeinket a homlokunkra, épp csak a hajhatár mögé úgy, hogy a kisujjak szinte összeérjenek. Kezdjünk erőteljes körkörös masszázsba. Mozgassuk a teljes fejbőrt, nem elég, ha az ujjak csak simogatják a fejtetőt. A masszázst egy-két percig csináljuk. Vigyük hátrébb az ujjakat 2-3 centivel és folytassuk a masszírozást egy percig, majd még hátrébb. Így haladjunk a fejünk búbjáig, majd onnan tovább egészen a nyakszirtig.

Fotó: Schwarzkopf Professional

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ne maradj le cikkeinkről

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás