728 X 90

Tippek a pihentetőbb alvásért!

By Frizura & Szépség

Gondosan kiválasztott, „mindenmentes” ételek, mérhetetlen mennyiségű víz és rendszeres sport. Egészségtudatos üzemmódban élünk – legalábbis erre törekszünk –, hajlamosak vagyunk azonban megfeledkezni egy hihetetlenül egyszerű, mégis fontos tényezőről, a minőségi alvás test-, lélek- és bőrregeneráló erejéről. Alváshiány következtében az arcbőr pórusai kitágulhatnak, a bőrszín egyenetlenné válhat, tömörsége csökkenhet és megjelenhetnek az apró ráncok. A bőr az alvás során regenerálódik, és ezen folyamat megszakításával a regenerációt is megszakítjuk.

alvós fotó másolat Rebeka

Aludjunk minimum 7 órát naponta!
Nemtől, kortól függően szervezetünknek naponta 7 óra alvásra van szüksége, ami ideális esetben 5 mélyálom periódust, azaz REM-szakaszt foglal magában. A felnőtt nők 20-30%-a ennél kevesebbet alszik, aminek hosszú távon komolyabb egészségügyi következményei is lehetnek. Az alvással töltött órák számának csökkenésével arányosan nő a depresszió és a kardiovaszkuláris betegségek kialakulásának kockázata, gyengülhet az immunrendszer és lelassulhat az anyagcsere-folyamat, ami elhízáshoz vezethet.

Alakítsuk ki alvási rutinunkat!
Vigyünk rendszert az alvási szokásunkba és lehetőleg ugyanabban az időpontban feküdjünk le és keljünk fel. Alvási rutinunkhoz próbáljuk meg hétvégén is tartani magunkat.

Teremtsük meg a pihentető alvás körülményeit!
Figyeljünk oda arra, hogy lefekvés előtt legalább 4 órával ne végezzünk testmozgást, hiszen szervezetünknek fel kell készülnie a nyugvó állapotra. A koffein által okozott éberség akár 6 órán keresztül is tarthat, így délután 2 óra után már nem ajánlott kávét fogyasztani. Az ágyneműhuzatot legalább hetente ajánlott cserélni.

Pihentessük az elektronikus kütyük használatát!
Fény hatására agyunk nem képes felkészülni az alvásra, így a telefont, tabletet érdemes alvás előtt már fél órával kikapcsolni. Kikapcsolt állapotban biztosan nem kavarják fel szervezetünk alvás előtti nyugalmi állapotát és mélyebben is tudunk aludni.

Forrás: Vichy Idéalia Skin Sleep

Fotó: Wertán Botond www.wertanfoto.hu


[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség

Jazmin Communications

Jazmin Communications