728 X 90

Tippek a tavaszi fáradság ellen

By Frizura & Szépség

A természet újraébredése, a hosszabb nappalok a közérzetünkre is nagy hatással van. A legtöbb ember a változásokra fejfájással, vérkeringési problémákkal, alvászavarokkal, fáradsággal és kedvetlenséggel reagál. Nem csoda, hiszen a testünk keményen dolgozik a télből a nyárba vezető átmeneti időszakban. Az anyagcsere most tavaszi nagytakarítást végez, a testben több hormon képződik és a régi sejteket újak helyettesítik. Ez pedig rengeteg energiát igényel.

Ezen túlmenően a tavaszi mélypontban a napfénynek komoly szerepe van, ugyanis megakadályozza a melatonin alváshormon kiválasztódását. Emiatt nem alszunk eleget és gyorsabban kimerültté válunk. A téli időszak teljesen felhasználta az energia- és vitamintartalékainkat. A vitális anyagok és a vas hiánya miatt a test nem jut elegendő oxigénhez.

Frissítő tippek

:) Együnk sok gyümölcsöt és zöldséget!

:) Végezzünk tavaszi salaktalanító kúrát!

:) Ahhoz, hogy a szervezetünk újra lendületbe jöjjön, pótolni kell a létfontosságú vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket.

:) A gyógynövény- és vaskészítmények fokozzák a vérképzést és ezáltal a szervezet oxigénellátásának a javítását is.

:) Mindennap menjünk minél többet friss levegőre!

:) Hetente legalább egyszer szaunázzunk!

:) Aludjunk eleget! Ügyeljünk a minőségi és mennyiségi alvásra! Egy felnőtt ember alvásigénye minimum 7 óra.

:) Tanuljunk meg egy stresszcsökkentő technikát pl. a meditáció stresszcsökkentő hatása tudományosan is alá van támasztva. Már egy hét gyakorlás után is érezhetjük a hatását. Napi 2 alkalommal 20-20 perc már csodákra képes. Sok technika létezik a neten díjmentesen hozzáférhető és fizetős is. Mi korábban a Transzcendentális meditációról írtunk nektek.

:) Tartózkodjunk több időt a napon! Az éltető napsugár különösen tavasszal fejti ki a jótékony hatását.

:) Ha úgy érezzük, hogy nincs erőnk koncentrálni, igyunk meg egy nagy pohár vizet, szellőztessünk ki, és vessük be az illóolajokat! A citrom, a borsmenta és az eukaliptuszolaj párologtatása azonnali felfrissülést hoz.

Egészséges sport mindenkinek!

A sport amellett, hogy szép vonalakat és erős izmokat kölcsönöz, javítja az állóképességet és az erőnlétet.

A rendszeres mozgás segítségével karban tartható a szív és az érrendszer, az Alzheimer-kór korai stádiumában pedig lassítja az agy leépülésének folyamatát.

Aki hetente legalább két órát intenzíven sportol, finn kutatók szerint egyharmadával csökkenti a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát. Önmagában ez azonban természetesen nem elég, abba kell hagynia a dohányzást és kiegyensúlyozottan kell táplálkozni!

A jó erőnlétű, sportos emberek könnyebben kezelik a stresszes szituációkat. Ezt a tényt számos kutatási eredmény is igazolja.

A szabadban, a természetben folytatott sporttevékenység igen hatásos a stressz leküzdésében, a depresszió ellen, sőt a haragtól és a dühtől is segít megszabadulni. Ugyanannyi idő alatt sokkal jobb eredmény érhető el, mintha a négy fal között fitneszteremben edzenénk.

 Kovács M. Dóra

 

Kulcsszavak: , , ,

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség

Jazmin Communications

Jazmin Communications

Jooble

Jooble