728 X 90

Tippek az eredményes fogyókúráért!

By Darók Ramóna

Sokunk számára egy állandó dilemma, hogy hogyan csökkentsük a súlyunkat. Az újévi fogadalmaink között is gyakran szerepel ez a pont az év végi nagy lakomázások után. Az fontos, hogy ne gyors fogyókúrában gondolkodjunk, hanem egy hosszú távú és betartható egészséges programban, azaz a legjobb ha életmódot váltunk.

Tippek az eredményes fogyókúráért!

A rövid távú gyors fogyókúrák sok esetben jojo effektust idéznek elő. Sok esetben csak vizet vesztünk és az izmaink kezdenek leépülni és nem a zsírunkból fogyunk. Egy rendes fogyókúra lényege, hogy a zsírtartalékaink csökkennek. Csak olyan mértékben, hogy a szervezet ne pánikoljon és ne kezdjen el duplán raktározni és a leghatékonyabb módon felhasználni minden megevett falatot.

Az úgynevezett gyors  és nem megalapozott diéták sajnos megbuknak. Mégpedig azon, hogy miután az illető abbahagyja a diétát és elkezd megint többet enni, akkor a szervezet a korábbi sokk hatására sokkal jobban feldolgoz és biztonsági tartalékot képez.

Tippek az eredményes fogyókúráért!

Energia

Soha nem szabad a napi alapanyagcserénkhez szükséges energiabevitel alá menni. Ez az az energiamennyiség, ami ahhoz kell, hogy működjünk. Ahhoz, hogy a  a test végezze az alapvető élethez szükséges funkcióit. (Lélegezzen, emésszen stb.) Azaz a napi energiabevitelünk az alapanyagcseréhez szükséges kalóriából és még a munkavégzésünktől (pl. fizikai vagy irodai), életkorunktól stb. függően meghatározott értékből áll össze.

Tippek az eredményes fogyókúráért!

Amikor diétázunk, akkor ebből a számból mínusz 300–500 kalóriát levonva naponta érdemes a diétát indítani.

Ha például valaki nagyon fogyókúrázott és a megengedett érték alá ment sokáig, akkor az illetőnek a fogyókúra helyett egy ideig (ez lehet egy fél év is) vissza kell jutnia a számára ajánlott kalóriabevitelhez. Ez azért fontos, hogy a szervezet megnyugodjon és ne érezze magát veszélyben. Ha ez megtörtént, lehet a fogyókúrát újból megkezdeni a korábban említett csökkentéssel. Ez lassabb, de hosszú távon tartható súlyvesztést eredményez.

Tippek az eredményes fogyókúráért!Tippek

Állítsunk fel reális célokat és próbáljuk életvitelszerűen tartani az egészséges életmódot!

Ne méregessük magunkat naponta! Nem mindig az a mérvadó, hogy mennyit nyomunk a mérlegen. Bizonyos sportoknál, például a pilates esetében is, amikor a zsírtartalékunk izommá alakul, sok esetben a mérleg többet nyom vagy változatlan. Viszont  a farmeren érezzük, hogy csinosabb és formásabb a combunk és a popsink, azaz nem csak a kilók számítanak.

Találjuk meg a megfelelő mozgásformát! Ne kezdjünk megterhelő sportolásba! A mozgás intenzitását fokozatosan kell növelni. Először hosszabb sétákat tervezzünk be, majd kocogást, kardióedzéseket!

– Ha valakin nagyon nagy a súlyfelesleg és nehezen mozog, akkor neki a semmi sporthoz képest a séta is jó lesz az elején.

– A kardióedzések mellett legyen nyújtás és erőedzés is, azaz az izmainkat is kell fejleszteni, erősíteni és nyújtani egyszerre, mert a fogyással azok is leépülnek és beszűkülnek. Javasoljuk a pilatest, a gyógytornát, amelyek szintről szintre építenek fel minket és egyben gyengéd módszerek, nem erőltetnek túl!

– Iktassunk be az étkezésünkbe olyan ételeket, amelyek támogatják a fogyókúrát, gyorsítják az anyagcserét, hozzásegítenek a felesleges zsír bontásához! Ilyen például a spenót, a spárga, a retek, a paprika, a karalábé, a brokkoli vagy olyan gyümölcsök, mint az ananász, a kivi, a dinnye, a grépfrút vagy az utóbbi időben egyre népszerűbb garcinia cambogia. Ez a növény azért különleges, mert a garcinia tulajdonképpen blokkolja a szervezet azon képességét, hogy a fel nem használt szénhidrátot zsírrá alakítsa és elraktározza.

Tippek az eredményes fogyókúráért!

– Az elhízásra hajlamos embereknél gyakori, hogy az agyuk később jelzi, hogy megfelelő mennyiségű táplálékot kapott a szervezet, ezért a szükségesnél korábban érzik magukat éhesnek. A garcinia érzékenyebbé teszi ezt a területet, így a jóllakottság érzése a kellő időben érkezik. A gyümölcs emellett szinten tartja a vércukrot is, így ha rendszeresen fogyasztjuk, az éjszakai hűtőfosztogatás is ritkább lesz.

Amikor eszünk, csak az evésre figyeljünk. Ne beszélgessünk, ne tévézzünk, ne telefonozzunk közben, mert ezek elvonják a figyelmet és így gyakran túlesszük magunkat! Ilyenkor a rágásra se figyelünk és csak pár rágás után lenyeljük az ételt, így megnehezítjük a gyomrunknak is a munkát. Egy falatot a szakértők szerint akár ötvenszer is meg kellene rágnunk.

Tippek az eredményes fogyókúráért!

Garciniás hatóanyag-kombináció

Tekintettel arra, hogy ehhez az Indiában őshonos szupergyümölcshöz önmagában nehéz hozzájutni, a belőle készült étrend-kiegészítő kapszulákat érdemes keresni. Olyan készítményt válasszunk, amelynek napi adagjában a Garcinia-kivonat legalább 1 g tiszta hidroxi-citromsavat tartalmaz, a sikeres klinikai vizsgálatokban alkalmazott mennyiséget, mégpedig a három étkezéshez igazítva három adagban. Emellett fontos hatóanyag-kiegészítői is vannak a garciniás fogyókúrának. Mégpedig a króm, a zöldtea-kivonat és az L-karnitin (utóbbi segíti a zsírpárnák mobilizálását és a zsírok égetését az izmokban, úgyhogy edzés mellett nagyon hasznos!).

Forrás és fotók: Pharmaforte

Cikkajánló:  Vitamin kisokos

Kulcsszavak: , , ,

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség