728 X 90

Vitaminban gazdag őszi feltöltődést és sütés-főzést!

By Frizura & Szépség

 

Összeszedtünk pár fontos vitamint, nyomelemet, ásványi anyagot, amit az őszi és téli hónapokban nagyon fontos pótolni.

Nyáron könnyebb dolgunk van. Egészségesebben tudunk étkezni; ott a sok finom gyümölcs és zöldség, és ami a legfőbb, ha már napi 20–25 percet is a szabadban tudunk tölteni, már jól állunk D-vitamin-ügyben is. A nyári időszakban a szervezetünk jó esetben alaposan feltöltekezett D-vitaminnal, ám fontos tudni, hogy az ősz beköszöntével a D-vitamin alig 6 hét alatt bizony ki is ürül a szervezetünkből, és a többi vitamint sem tudja testünk sokáig tárolni, ami különösen rossz, hiszen a borongósabb, esősebb időszakokban jóval erősebb védelemre van szükségünk, mint a nyári hónapokban. Hogy megelőzzük szervezetünk legyengülését, a következő tápanyagok és vitaminok pótlására kell ügyelnünk:

A B-vitaminok ebben az őszi borongós időben az egyik legfontosabb szövetségeseink. Fontos, hogy folyamatosan, napi szinten is pótoljuk őket, hiszen biztosítják az idegrendszer, az agy, az izomzat, a bőr, a szem, a máj, a haj és a körmök egészségét, illetve elősegítik a vörösvérsejtek termelődését. Ezenkívül hozzájárulnak a jó közérzethez és a depresszió, illetve a hangulatingadozás leküzdéséhez.

A C-vitamin a szervezet számos anyagcsere-folyamatában nélkülözhetetlen nutriens, többek között a szabad gyökök semlegesítésében, az egészséges bőr megőrzésében, illetve az inak és csontok fejlődésében játszik kiemelt szerepet.

A D-vitamin szedése kiemelten fontos a megfázásos időszakban, ugyanis jelentős szerepet tölt be a fertőző betegségek – például az influenza, a megfázás – elleni védekezésben, hiánya esetén kiszolgáltatottabbá válunk a vírusos és bakteriális betolakodókkal, gyulladásokkal szemben, és akár immunzavar is felléphet.

A szelént érdemes – a D-vitamin mellé is – szedni, hiszen rendkívül fontos és általában sosincs elegendő a szervezetünkben, mint ahogy cinkből és jódból sem. A Webbeteg.hu szerint a szelénnek az élettani szükségletet kevéssel meghaladó mennyisége bizonyítottan segít csökkenteni a rákos megbetegedések kialakulásának kockázatát.

A magnézium felel az izmok elernyedéséért, így a mai stresszes életvitelünkben fontos, hogy szedjük mind a testi és mind a lelki nyugalmunk miatt.

A kalcium felel az egészséges csontokért és fogakért. A magnéziummal együtt elengedhetetlenül fontos a szabályos szívműködéshez és vérkeringéshez, illetve az idegek és az izmok egészségéhez.

A cink segítségével szabályozhatjuk vércukorszintünket, és elősegíthetjük szervezetünk komplex anyagcseréjét. A cink szabályozza a hormonok szintézisének folyamatát, ezáltal – ha közvetett módon is, de – segíti a hormonrendszer megfelelő működését is. Az egészséges spermiumok kialakulása szintén a cinkhez kötött, hiszen befolyásolja a képződésüket, és semlegesíti az olyan nehézfémek spermiumképződésre kifejtett esetleges káros hatását, mint az ólom és a kadmium. Emellett a cinknek általános detoxikáló szerepe is van.

A jód segítségével elejét vehetjük a pajzsmirigy-megnagyobbodásnak és elősegíthetjük egészséges működését, csökkenti az anyagcsere lelassulásának veszélyét, s így meggátolhatja a túlsúly kialakulását, továbbá a szellemi egészség megőrzését.

Vitaminpótlásra fel! Friss zöldséglevek mindennap!

Nincs is jobb egy saját magunk által kipréselt, fűszerezett zöldséglénél! Ám a rohanó életvitelünk mellett erre sajnos nem mindig van időnk. Szerencsére már számtalan, előre megvásárolható minőségi levek közül választhatunk! Fontos, hogy olyan zöldséglevet vegyünk, amely biológiailag termesztett zöldségek levét tartalmazza, ugyanis a kíméletes gyártási eljárásnak köszönhetően megőrzi a zöldségekben található vitaminokat és ásványi anyagokat. Felejtsük el az őszi kimerültséget és borongós rosszkedvet. Ha nyersen préselt friss gyümölcs- és zöldségleveket fogyasztunk, meglátjuk, sokkal élénkebbnek és erősebbnek fogjuk érezni magunkat mind fizikailag, mind pedig mentálisan. A szervezetünknek a feltöltődés mellett megtisztulásra is szüksége van. És éppen ezen őszi időszak az, mikor is fel kell készítenünk a testünket télre vitaminokkal és ásványi anyagokkal, ezzel is biztosítva tulajdon vitalitásunkat.

Akárcsak tavasszal, ősszel is érdemes tisztítókúrába kezdenünk. Így még jóval a téli megfázásos időszak beköszönte előtt feltölthetjük a szervezetünket a szükséges vitaminokkal, ráadásul még a nyár során felszaladt plusz kilóktól is megszabadulhatunk. Egy kis őszi sütés-főzés nem csak az egészségünk szempontjából tehet jót, a kedvünket is feldobja egy kis konyhában való sürgés-forgás.

www.internetpatika.hu

 

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ne maradj le cikkeinkről

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás