728 X 90

Gyönyörű egészséges haj vitaminpótlással

By Frizura & Szépség

A nyári hónapokban rengeteg káros környezeti hatásnak tesszük ki a hajunkat, és egyre inkább azt vesszük észre, hogy fakóvá, töredezetté és fénytelenné válik. Az erős napfény, a klóros strandvíz, a sós tengervíz, a hőség, mind-mind roncsolják a hajunkat. A hajunk állapotát azonban nem elég külsőleg helyreállítani a nyári hajápolási termékekkel. Ilyenkor elengedhetetlen a megfelelő vitaminpótlás.

Vitaminok a haj szépségéért!

Hajunk állapotát nagymértékben befolyásolják az elfogyasztott élelmiszerek. Éppen ezért alaposan oda kell figyelnünk arra, hogy milyen táplálkozási formát is válasszunk, hiszen vannak olyan vitaminok, amelyek kiváló hatással vannak a hajunk egészségére. A vitaminpótlásban kiemelkedő helyen áll az E-vitamin, mely serkenti a fej vérkeringését, és egyben fokozza a haj növekedését. Ezenkívül a száraz hajra is igen hatásos.

Ahhoz, hogy a haj növekedését biztosító mátrixsejtek zavartalanul működhessenek, elegendő mennyiségű szelént, vasat, cinket, ként, káliumot, kalciumot és szilikátot kell tartalmaznia az élelmiszereinknek. Az E-vitamin, a likopin és a szelén jelentős antioxidánsok, amelyek gátolják a szervezetben zajló káros oxidatív folyamatokat, mint például az öregedési folyamatokat.  A H-vitamin, vagyis a biotin, szintén fontos részét képezi a vitaminoknak, hiszen segít megőrizni a hajban a létfontosságú ásványi anyagokat, így búcsút inthetünk a gyenge, erőtlen hajnak. A biotin javítja a hajsérüléseket és megszünteti annak töredezettségét és vékonyságát. A vér alacsony biotinszintje viszont hajhulláshoz vezet. A cink szintén táplálja a hajat és pozitív hatással van a hajhagymákra, fontos ásványi anyag a haj növekedéséhez. Hiánya hajhulláshoz vezet. A C-vitamin is kiemelkedő szerepet játszik a hajunk ápolásában, mivel segít megtartani a szervezetben a vasat. A vas részt vesz a hajápolásban és segít megjavítani a haj sérüléseit.

Fontos élelmiszerek az egészséges hajért!

A helyes, egészséges étrenddel nem csak a testünk lesz egészséges, hanem erős, szép, egészséges hajtincseink is lehetnek. Nemcsak arra kell figyelnünk, hogy milyen ápolókat teszünk a tincsekre, hanem arra is, hogy milyen tápanyagokat juttatunk be a szervezetünkbe.  Éppen ezért fogyasszunk nyáron még több halat, például lazacot! Ezek az esszenciális savak a haj egészségéért is sokat tesznek. Amellett, hogy jó minőségű fehérjeforrások, Omega 3-zsírsavtartalmuk is igen jelentős.

A hüvelyesek, a bab és a lencse bőséges fehérjetartalma szintén segíti a haj növekedését, de a vashoz, a cinkhez és a biotinhoz is hozzájutunk rajtuk keresztül. A tojás szintén nagyon fontos fehérjeforrás. Tartalmaz biotint és B12-vitamint is amelyek nélkülözhetetlen tápanyagok a haj szépségének eléréséhez.

A diófélék fontos szerepet játszanak a ragyogó haj elérésében. A brazil dió az egyik legfontosabb szelénforrás, mely kiemelkedő ásványi anyag a fejbőr számára. Kiváló cinkforrás a kesudió, a pekándió vagy a mandula. A sötét leveles zöldségek, a spenót, a mángold és a brokkoli tökéletes C-vitamin-forrás, melyekre a szervezetnek szüksége van a faggyú termeléséhez. Ez az olajos anyag, melyet a hajhagymák választanak ki, kiváló hajkondicionáló. Emellett vasat és kalciumot is tartalmaznak. A répa kiváló A-vitamin-forrás, amely a szép hajról gondoskodik. A teljes kiőrlésű gabonának sem szabad hiányozni az étrendünkből, mivel cinket, vasat és B-vitaminokat juttatunk be vele a szervezetünkbe.

Kovács M. Dóra

Az Internetpatikában számos hajvitamint találtok itt!

 

Modell fotók: Wertán Botond

Termékfotók: Frizura & Szépség

Kulcsszavak: , , , , , , , ,

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség