728 X 90

 Téli immunerősítés, vitaminok és tippek

By Frizura & Szépség

Még ha erősebb is az immunrendszerünk, akkor is fontos a támogatása, hogy betegségmentesen vészeljük át a téli a hónapokat. Éppen ezért  érdemes figyelnünk a vitaminpótlásra. Azt tudnunk kell, hogy a vitaminraktáraink kimerülését a krónikus betegségek, a mozgáskorlátozottság, a helytelen táplálkozás mind-mind gyorsítsák. Éppen ezért ilyenkor különösen fontos, hogy plusz vitamin-, ásványianyag- és nyomelembevitelről gondoskodjunk.

Vitaminok, ásványi anyagok

Elsősorban a D- és a C-vitamin fontos, mivel ezekben a hónapokban a napsütéses órák száma már  alacsonyabb, vagy napokig egyáltalán nincs is. Így a D-vitamin-szintünk lecsökken, amit fontos pótolni. Főleg idősebb korban kell erre fokozottabb figyelmet fordítani a csontritkulás miatt. Persze nem szabad túlzásba sem esni, mert a túlzott bevitel szintén káros hatással van a szervezetünkre, szélsőséges esetben kalcium-túlterhelést és veseproblémákat is okozhat.

A C-vitamint is mindenképpen szedjünk, de arra érdemes figyelnünk, hogy nagyobb mennyiségben szintén károsíthatja a vesét. Részesítsük előnyben a természetes alapú, például csipkebogyó-kivonatot tartalmazó termékeket. A citrusfélék fogyasztása is sokat segíthet akár nyersen, akár koncentráltan, pl. grapefruitmagkivonat formájában. A grapefruitcseppek erősítik az immunrendszert, viszont sok gyógyszer hatását gyengíthetik, erre mindenképpen oda kell figyelni a használatuknál. A fejes káposzta szintén gazdag C-vitamin-tartalommal bír, nyersen és savanyítva is egyaránt. A kasvirág (echinacea) cseppek is közkedvelt immunerősítők, idősebb, tartósan gyógyszert szedő betegeknél ez a készítmény ajánlott.

Az ásványi anyagok szintén nélkülözhetetlenek az immunvédelmünkhöz. A cink és a szelén segítik az immunrendszert gyengítő méreg- és salakanyagok elszállítását, a sejtek regenerálódását. A kalcium a D-vitaminnal kombinálva segíti csontjaink, fogaink épségének fenntartását. Fokozódhat a magnéziumszükséglet is. Ha fáradtnak érezzük magunkat, szedünk vitaminokat, próbáljuk ki az aminosav-tartalmú étrend-kiegészítőket is. Sokat segíthetnek a regenerálódásban, a megfázásból vagy más betegségekből való felépülésben és akár az ősszel oly gyakori hajhullás mérséklésében.

 

Immunerősítő tippek és ötletek

:) Változatos és egészséges táplálkozás

Fontos a fehérjék, a szénhidrátok és a zsírok változatos és kiegyensúlyozott fogyasztása, emellett pedig legalább napi 400 gramm zöldség, gyümölcs és rostdús táplálkozás ajánlott. A mediterrán étrend kiváló választás: a zöldségek, az olívaolaj, a teljes kiőrlésű gabona, a hal, a gyümölcs egyaránt jótékony hatású az immunrendszerre.

:) Immunerősítő gyógyteák fogyasztása

Ilyen a természetes C-vitamin-forrással rendelkező csipkebogyó tea.

A gyömbértea szintén gyógyító hatású, mivel tele van antioxidánsokkal, segíti az emésztést, csökkenti az izomfájdalmakat. Emellett segít leküzdeni a fertőzéseket és erősíti az immunrendszert.

Az immunerősítésnek a stresszmentesítés is fontos résztvevője  A levendulatea kellemes illata megnyugtat, és javítja az alvás minőségét is. Különösen jótékony hatású kamillával keverve.

A szegfűszegnek számos előnyös hatása van: gombaölő, antibakteriális, nyákoldó hatású és enyhe érzéstelenítő is. Sok benne az antioxidáns. Ha önmagában készítünk belőle teát, annak az íze nem lesz a legkellemesebb, ezért érdemes kardamommal, gyömbérrel és fahéjjal is keverni. Ezek mind-mind jót tesznek a vérnek, valamint a bél- és az idegrendszernek is.

Az ashwagandha adaptogén növény, így segít megbirkózni a szervezetünknek a stresszel. Növeli a kitartást, erősíti az immunrendszert, így segít, hogy védettebbek legyünk a náthával és a megfázással szemben.

A tulsi, a szent bazsalikomként is ismert növény szintén adaptogén, támogatja a keringést és a felső légutak egészségét. Melegítő hatású, jót tesz az emésztőrendszernek, ezáltal pedig az immunrendszert is erősíti. Napi egy-két csészével érdemes kúraszerűen fogyasztani belőle.

Rendszeres mozgás

A rendszeres fizikai aktivitás elengedhetetlen a szövetek megfelelő vérellátásához, oxigénnel, tápanyaggal való ellátásához. A rendszeres fizikai aktivitás növeli a szervezet ellenálló képességét. A gyulladáscsökkentő hatása is említésre méltó, befolyásolja a fehérvérsejtek, azon belül a vírusok elleni védelemben szerepet játszó sejtek aktivitását, fokozza számos gyulladáscsökkentő anyag termelődését. A WHO által javasolt fizikai aktivitás mennyisége: naponta 30 perc közepes intenzitású kardiomozgás (futás, kocogás, nordic walking, kerékpározás, úszás) és hetente kétszer fél óra izomerőnövelő mozgás pl. Pilates. Emellett fontos, hogy óránként pár percet mozogjunk – sétáljunk – és naponta tízezer lépést tegyünk meg.

Kerüljük a stresszes helyzeteket!

A meditáció, a mély légzés gyakorlása, egy forró fürdőben való relaxáció, egy masszázs, zenehallgatás, mind-mind nyugtatóan hat aránk. A friss levegőn tett kirándulások és séták szintén gyógyító hatásúak.

Elegendő alvás

Számos tanulmány szerint az alváshiány drasztikusan csökkenti az immunsejtek számát. Az, hogy kinek mennyi alvásra van szüksége, egyénenként változó, átlagosan azonban egy egészséges felnőtt éjszakánként 7–9 óra pihentető alvást igényel.

Gyakori kézmosás és kézfertőtlenítés

A fertőző betegségek 80 százaléka közvetlen érintkezés útján terjed. Néhány óra leforgása alatt 500–1000 baktérium is megtelepedhet a tenyerünkön és az ujjainkon, szennyezve a felületeket, amelyekhez hozzáérünk. Egyes baktériumok húsz percig, mások akár órákig, hetekig is képesek életben maradni és fertőzni. Egy alapos kézmosással a légúti fertőzések 23 százaléka csökkenthető. A leggyakoribb piszkos kéz által közvetített fertőzések a légúti fertőzések (nátha, influenza, tüdőgyulladás), a fertőző hasmenéses megbetegedések, bizonyos típusú májgyulladások. A baktériumok és a vírusok terjedésének megakadályozásához a szappanos kézmosás a legjobb, legegyszerűbb és leghatékonyabb módszer.

Így mossunk kezet: Nedvesítsük meg a kezünket, használjunk meleg vizet! Szappanozzuk be a kezünket! Ehhez megfelel a közönséges, nem antibakteriális szappan is. Dörzsöljük át a kezünket legalább 20 másodpercig! Mossuk meg a tenyeret, a kézfejet, a csuklót, az ujjak közét és a köröm alatti részt is (ehhez körömkefét is használhatunk)! Öblítsük le a kezünket bő, folyó vízzel! A kézmosást követően részesítsük előnyben a papírtörlőt vagy a kézszárítót! (Kézhigiéne: ANTSZ.)

Kovács M. Dóra

Szépséghírek és újdonságok

Ismét csodás a Navona Fashion idei őszi-téli kollekciója

Tudjunk meg többet a CBD olajról!

Kézápolási tippek kézkrém körképpel!

Tudj meg többet a hiperpigmentációról!

Bőrszépítés felsőfokon: Fiatalosabb megjelenés a Nu Skin 180° öregedésgátló termékcsaládjával

Ismerjétek meg a Nu Skin TR90-életmódprogramját! Eredmények már akár 30 nap alatt is

Megjelent Schlovicskó Kata Álom-szivárvány című könyve a sminkek szerelmeseinek

Kulcsszavak: , , , ,

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség

Jazmin Communications

Jazmin Communications

Jooble

Jooble