728 X 90

Hasznos tippek a fejfájás ellen

By Frizura & Szépség

Lélegezzük ki a fájdalmakat!

Aki folyton feszültség alatt él, annak gyakran fáj a feje, szúr, lüktet és hasogat. A fájdalom enyhítéséhez azonban nem kell mindig orvoshoz menni. Sok esetben önmagunkon is segíthetünk.

Az alábbi programok kiváló segítőtársak a fejfájás ellen.

:) Friss levegő

Néha már a friss levegőn végzett néhány mély lélegzetvétel is segítő hatással bír. A friss levegőn végzett sportágak szintén jó hatással vannak, hiszen köztudott, hogy a mozgás jót tesz a testnek. Jótékony hatásúak a kitartást igénylő kímélő sportágak, mint például a séta, a kerékpározás és az úszás. Azoknál a sportágaknál, melyeknél erősen megugrik a pulzus, az említett mozgásfolyamatok megbízhatóan építik le a stresszhormonokat és kiegyenlítő hatásúak a vegetatív idegrendszerre nézve. Ez pedig a fejfájásos embereknél gyakran nincs egyensúlyban. A hatásos megelőzés érdekében tehát ajánlatos naponta legalább 30 percet aktívan mozogni. Amennyiben azonban már enyhe fejfájás jelentkezett, le kell mondani a testi megerőltetésről és ki kell kérni a háziorvos tanácsát!

:) Vízterápia

Jól bevált terápia a hideg-meleg lábfürdő és a vérkeringést fokozó adalékokat (szénavirágot, levendulavirágot, rozmaringot) tartalmazó lazító, legfeljebb 20 perces ülőfürdő. A lábat érő célirányos ingerek szabályozzák az izomzat működését, így a fej ereire is kihatnak. A hideg-meleg lábfürdők lazítanak, és egyidejűleg serkentenek is. Töltsünk meg egy vödröt 38 fokos vízzel, egy másikat pedig 12–18 fokos hideg vízzel úgy, hogy a víz a térd alá érjen! Tegyük a lábunkat öt percre a meleg vízbe, majd utána 10 másodpercre a hidegbe! Ezt háromszor kell megismételni. Fontos, hogy mellette naponta legalább 2 liter vizet fogyasszunk!

:) Lazítás

Mivel az izomzat stressz okozta feszültségei fejfájást okozhatnak, sokat segít a tudatos lazítás. Aki a fájdalmaktól tartósan meg szeretne szabadulni, alaposan járjon utána a terhelő stressztényezőknek. Néha a nyugalom és a sötétség is igen sokat segít a kínzó fejfájás ellen. De jól bevált módszer a Jacobsen-féle progresszív izomlazítás, amely egy egyszerű elven alapszik: akaratlagosan el kell engednünk izmainkat, majd újra megfeszíteni őket, így mélyen ellazult állapotába kerülünk. Ezt az egyszerű jelenséget használta fel az amerikai orvos, Edmund Jacobson a tartós feszültség oldására, melynek kialakulásáért a stressz és a szorongás a felelős. A progresszív izomlazítást pszichoszomatikus megbetegedések megelőzésére és kezelésére is alkalmazzák, amelyek tartós pszichés nyomás következtében alakulnak ki. Ide tartoznak pl. a vérnyomásproblémák, a hát-, illetve a fejfájás. A módszer segítségével pozitívan befolyásolhatók az olyan pszichés problémák is, mint amilyen például a pánikbetegség, az alvászavar vagy a depresszió.

A Jacobsen-féle módszer a meghatározott izomcsoportok 7–10 másodperces megfeszítésén, majd az azt követő kb. 20–30 másodperces ellazításán alapul.

Gyakorlat

a) Szorítsuk ökölbe a jobb kezünket és teljes erőből feszítsük meg az egész karunk izomzatát! Utána ugyanezeknek az izmoknak az ellazítására kell koncentrálni. A bal kézzel szintén el kell végezni a gyakorlatot.

b) Jó erősen ráncolni kell a homlokunkat a szemöldök összevonásával, majd utána el kell lazítani az izmokat.

c) A szemhéjat erősen össze kell szorítani, majd a lehunyt szemhéj alatt forgatni kell a szemünket. Utána ismét lazítani kell.

d) Toljuk előre az alsó állkapcsunkat és pár másodpercig tartsuk ebben a helyzetben, utána pedig lazítsunk!

:) Lazító masszázs

A fejfájások sokszor a hát görcsös tartásai miatt alakulnak ki. Ilyenkor legfontosabb a blokádok oldása és a fájdalom redukálása. Hatékonynak bizonyul a sok tűt tartalmazó rollerrel történő kezelés. A roller egyenletes ide-oda mozgatásával ellazulnak és görcsmentessé válnak a megfeszült izmok. Az ezüstbevonatú tűhegyek gyengéd ingere bőr-, izom- és idegreflexeket vált ki, így megakadályozza a fájdalominformációk továbbvezetését, ami a fájdalom enyhüléséhez vezet a szervezetben.

:) Fájdalomcsillapítók

Valamennyi kezelés célja, hogy lehetőleg minél gyorsabban tünetmentessé váljanak. Ám amikor nem használnak a háziszerek, akkor alkalmanként a fellépő fejfájások esetén receptmentesen vásárolható gyógyszerek is szedhetőek. Gyors hatóanyagaik általában az acetil-szalicilsav, az iboprofen és a paracetamol. A fájdalomcsillapítókat azonban nem szabad tartósan szedni. Amennyiben nem tűnnek el a fájdalmak, ki kell kérni az orvos tanácsát.

Kovács M. Dóra

Forrás: http://www.internetpatika.hu

Cikkajánló:

Kókuszgolyó Gretas Kitchen módra

Rúdfitness varázslat. Így még sosem láttad!

Az igazi boldogság az önzetlen szeretetben teljesedik ki

Szívet melengető szépítő újdonságok

A meditálás jótékony hatásai. Ismerd meg a Transzcendentális Meditációt!

A sokoldalú citrom

Harisnya vagy harisnyanadrág? Tudd meg honnan ered és mi a különbség köztük!

Ne féljünk az önvizsgálattól! Miért? Mikor? Hogyan? végezzük el az emlőönvizsgálatot

Miért jó a hialuronsav? Ránctalanítás nőknek és férfiaknak

Kulcsszavak: , , ,

[an error occurred while processing the directive]

Leave A Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hírlevél regisztráció

Frizura és szépség

Jazmin Communications

Jazmin Communications

Jooble

Jooble